آناتومی حرکت پرس سرشانه دمبل موازی – بخش دوم

درود بر شما، در ادامه آموزش مواردی تکنیکی حرکت پرس سرشانه دمبل با گیرش موازی دستها، بایستی خاطر نشان سازم که بسیاری از موارد مربوط به این حرکت، کاملا مشابه با حرکت پرس سرشانه دمبل، با گیرش مرسوم، می باشد.

در این حرکت نیز، توصیه می کنم، حتما از یک نیمکت با پشتی قابل اتکایی استفاده کنید که بتوان زاویه عمودی تکیه گاه آن را، متناسب با ژنتیکتان، تغییر دهید.

معمولا بهترین زاویه تکیه گاه، که البته بایستی بلندی این تکیه گاه، به گونه ای باشد که تمامی کمر و بالای پشت شما را پوشش دهد، چیزی بین ۱۰ الی ۲۰ درجه نسبت به خط عمود می باشد، در مجموع بایستی به نحوی بتوانید در حین اجرای حرکت، به پشتی تکیه بدهید تا تعادل خود را حفظ کرده، فشار اعمال شده بر ستون مهره ها را کاهش دهید و بدن را در وضعیت کلی راحتی جهت اجرا حرکت، قرار دهید.

ویدئوی آموزش پرس سرشانه دمبل موازی با قراردهی آرنجها به سمت بیرون

خاطرتان باشد که هر مقدار شیب این تکیه گاه به سمت عقب متمایل شود، فشار اعمال شده بر عضلات سینه ای بخصوص فیبرهای بالایی سینه افزایش خواهد داشت و از کار کرد عضلات سرشانه، کاسته خواهد شد. زمانی که به نحوی به اجرای حرکت می پردازید که آرنجها، به سمت داخل بدن، قرار گرفته اند، بایستی دمبل ها را در مسیری مستقیم، به سمت بالا پرس نمایید، در بالای حرکت هم که دیگر خودتان استاد هستید، به هیچ عنوان نباید مفصل آرنج را قفل نموده تا مبادا از فشار اعمال شده بر عضلات درگیر کاسته و بر فشار اعمال شده بر مفاصل مربوطه افزوده و ریسک آسیب دیدگی را بالا ببرید.


ویدئوی آموزش پرس سرشانه دمبل موازی با قراردهی آرنجها به سمت داخل بدن

در زمانی که شما نحوه قرار دهی آرنج ها در کنارهای بدن را انتخاب می فرمایید، بایستی سعی نماید مسیر حرکت دمبل ها به سمت بالا، در یک مسیر تقریبا انحنا دار باشد، نه کاملا مستقیم به سمت بالا.

ادامه دارد…
پیروز باشید.
سید مهران موسوی پور

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *