آناتومی حرکت بارفیکس دست جمع به همراه نکات تکمیلی…

درود بر شما، این حرکت بهترین تقویت کننده پهنای عضلات زیربغل می باشد، چرا که این عضلات را در وسیعترین دامنه حرکت بکار گرفته ضمن اینکه عضلات بازوان را در موقعیت بیومکانیکی ای قرار می دهد که به خوبی به عضلات زیربغل جهت رسیدن این عضلات به ناتوانی کمک ثانویه می کنند، بخاطره همین است که افراد توانایی بیشتری در اجرای اینگونه بارفیکس نسبت به مدل دست باز آن دارند.

اگر گیرش دستان به نحوی باشد که کف دستان با هم موازی باشند، فشار وارد بر عضلات کمکی دوسربازو کاهش یافته و فشار بر ساعدها و عضله براچلیاس یا قدامی بازو افزایش می یابد، اگر هم به نحوی میله بارفیکس را بگیرید که کف دستان به سمت صورت باشد، کارکرد عضلات دوسربازو بیشتر شده و عملکرد ساعدها و عضله براچلیاس کاهش می یابد، ضمن اینکه در حالت دوم توان حرکتی شما افزایش می یابد چرا که عضلات دوسربازو بیشتر در اجرای حرکت نقش بازی می کنند.
استفاده از بند لیفت جهت به تاخیر انداختن خستگی عضلات ساعد و دوسربازو از واجبات این حرکت است.

بارفیکس دست جمع مچ برعکس یا دستها به سمت صورت


در زمان اجرای دامنه مثبت یا بالا کشیدن بدن عمل دم و در حین اجرای بخش منفی عمل بازدم را اجرا کنید.
در حین اجرای حرکت سعی کنید سینه را بیرون داده و از قوز کردن جلوگیری کنید.
در انتهای دامنه منفی حرکت از بازکردن کامل مفصل آرنج خود داری کنید یعنی تا آنجا پایین بیاید که اندکی زاویه مابین ساعد ها و بازوان باقی بماند و از قفل مفصل آرنج خود داری بفرمایید.
در حد توان تان برای بخش مثبت حرکت بین ۱ تا ۵ ثانیه زمان صرف کرده و در اوج انقباض بین ۱ تا ۵ ثانیه مکث داشته و بین ۳ تا ۸ ثانیه را برای بخش منفی حرکت در نظر بگیرید.

عضله لاتسیموس دورسی که نقش اصلی را دراین حرکت بر عهده دارد


اگر توان اجرای بیش از ۱۰ تکرار را دارید توصیه می کنم وزنه ای متناسب با توانتان به کمربند تمرینتان بی افزایید. می توانید وزنه ای به کمربند خود بی افزایید آنچنان که حداکثر بین ۳ تا ۶ تکرار توان اجرای حرکت صحیح تا ناتوانی را داشته باشید، بعد از رسیدن به ناتوانی ۱۰ تا ۱۵ ثانیه استراحت کرده مجددا به ادامه تکرارها تا ناتوانی بپردازید، مجددا ۱۰ تا ۱۵ ثانیه استراحت کرده و دیگر بار تا ناتوانی پیش بروید، در اینجا وزنه را از کمر آزاد کرده و برای بار دیگر هر چه را در توان دارید خرج حرکت کنید تا مجددا به ناتوانی برسید.
حال ۲۰ ثانیه استراحت کرده و بدن را به بالای حرکت رسانید یعنی اوج دامنه مثبت و تا آنجا که می توانید در این موقعیت خود را حفظ کرده و در برابر پایین آمدن مقاومت کنید.


همین یک ست ترکیبی از تکنیکهای استراحت و توقف، درآپ ست و انقباض ایزومتریک زیربغل شما را به آتش خواهد کشید.

آموزش تصویری بارفیکس دست جمع 

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *