کم توجهی نسبت به منبع اصلی انرژی – بخش نهایی

درود بر شما، در زمانی که به مصرف منبع کربوهیدراتی با شاخص گلیسمک زیر عدد ۵۰، اقدام می کنید، بدن شما به شکلی آهسته شروع به آزاد سازی انرژی نهفته در این منبع غذایی، می نماید. این امر خود باعث می شود که در روندی آهسته و پیوسته، به عضلات و دیگر ارگانها، سوخت رسانی شود و بدن در طی یک بازه زمانی فرضا دو تا سه ساعته، با کمبود قند مواجه نشده و بتواند به راحتی به فعالیت های روزانه خود و همچنین ورزشی سنگین، بپردازد.

به این شکل شما برای یک تمرین با شدت مضاعف، به صورتی کاملا ماثر، بدن خود را تغذیه نموده اید. ضمن اینکه در طی جلسه تمرینی با افت قند خون مواجه نخواهید شد، بدن شما به گونه ای نسبت به ترشح مقداری بهینه از هورمون رشد، تحریک می شود. بایستی در نظر داشته باشید که، قند های ساده، مانند انواع شیرینی جات و یا هر منبع کربوهیدراتی که دارای شاخص گلیسمیک بالاتر از عدد ۵۰ می باشد، می تواند در صورت مصرف در زمانی که بدن به شکلی سریع، نیازمند تامین انرژی، نباشد، روند ترشح بهینه هورمون رشد را مختل کرده و می تواند تاثیراتی منفی بر روی رویه عضله سازی شما گذاشته و به شدت به فرآیند چربی سوزی شما، آسیب وارد سازد.

بایستی این نکته را نیز در نظر داشته باشید که؛ می توان به شکلی حساب شده که البته ریسک آن هم بالا است، مقداری کربوهیدرات ساده را در فاصله ۱۵ الی ۳۰ دقیقه نسبت به شروع یک جلسه تمرینی شدید، نیز میل کرد تا به این شکل بدن شما از این انرژی به سرعت آزاد شده، در تمرین استفاده کند و تقریبا برای بیش از حد بالا رفتن قند خون و ترشح هورمون انسولین و در پی آن کاهش شدید قند خون، جایی باقی نماند.

امیدوارم این توضیحات، برایتان مفید واقع شود.
سعادتمند باشید.
سید مهران موسوی پور

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *