آناتومی حرکت پرس سینه دمبل، روی میز تخت – بخش چهارم

درود بر شما، بایستی به مرور، در کلیه حرکات چند مفصلی، این توانایی را در خود تقویت نمایید که عضلات کمکی در حرکت را، مانند یکسری اهرم بندی تصور کرده و حس نمایید، به گونه ای که، کار اصلی را بر عهده عضلات هدف در آن تمرین، قرار دهید. در اینجا، عضلات سینه ای بزرگ، نقش عضلات اصلی را داشته و عضلات سه سربازویی و بخش جلویی سرشانه، مهمترین بخش های کمکی در اجرای تمرین، می باشند.

هر چه شما به عنوان یک ورزشکاری زیبایی اندام (پرورش اندام، فیزیک، بادی کلاسیک، فیتنس و….) این قدرت تمرکز و ارتباط ذهنی عضلانی را در خود تقویت نمایید، با سرعتی بیشتر در مسیر اهداف ورزشی خود، پیش خواهید رفت. در این حرکت، هر چقدر با شدت بیشتری بتوانید کارکرد عضلات سینه ای را احساس نموده و بر عملکرد آنها تمرکز داشته باشید، اعمال بار حداکثری، بر این عضلات اصلی بوده و بیشینه کار را، آنها انجام خواهند داد. همین امر موجب خواهد شد که به پمپاژ خونی مناسب در این گروه عضلانی دست یافته که برابر است با رساندن مواد مغذی بیشتر به این عضلات و ایجاد فضایی بیشتر در اثر اعمال نیرویی معقول بر بافت فشیاء، جهت رشد عضلات سینه و قدرت ایجاد انقباض عضلانی شما بر روی این گروه ماهیچه ای، افزون خواهد شد.

توصیه می کنم، در اینگونه حرکات که بوسیله دمبل اجرای می شوند، کاملا جانب احتیاط را رعایت کرده و بدور از حرکات پرتابی و با تقلب، به تمرین بپردازید، چرا که به راحتی می توانید با این امر به مفصل شانه خود، آسیب وارد نمایید. خوب است که یک ثانیه را برای اجرای دامنه مثبت، مکثی یک ثانیه ای در بالای دامنه مثبت و سعی در ایجاد انقباض در عضلات سینه، دو ثانیه هم جهت دامنه منفی، در نظر بگیرید، هرچند اینها موارد حداقلی هستند و می توان از تکنیکهای دیگری مانند تکرارهای فوق آهسته که در آن هر بخش دامنه مثبت و یا منفی را بین ۵ تا ۸ ثانیه، اجرا می کنند، به خوبی در این حرکت بهره برد، همچنین تکنیک های دیگری نیز وجود دارند که مناسب استفاده جهت این حرکت هستند و در پست آینده، به آنها خواهم پرداخت.

ادامه دارد…
پیروز باشید.
سید مهران موسوی پور.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *