آناتومی حرکت پرس سینه دمبل، روی میز تخت – بخش پنجم

درود بر شما، در گذشته، به تفصل، انواع و اقسام سیستم ها و تکنیکهای شدت دهنده بر اساس رویه تمرینی شدت مضاعف را، خدمتتان شرح داده ام، در اینجا، جهت این حرکت پرس سینه دمبل روی میز تخت، به بررسی اجمالی آنها و کاربردشان در این حرکت، می پردازم.

با سوپرست ها آغاز می کنم. برای مثال می توان این حرکت را با حرکت زیربغل کشش معکوس، یا همان بارفیکس استرالیایی، بگونه ای سوپرست عضلات متقابل، اجرا کرده که در روزهای گذشته به شکلی کوتاه و در گذشته به گونه ای کامل، مزایای اجرای سوپرست های عضلات متقابل را شرح داده ام. یکی از بهترین رویه ها جهت کاهش مدت زمان تمرین بوده و می تواند به شکلی بالقوه، نرخ سوخت و ساز بدن شما را افزایش داده و درکنار تمرین دادن عضلات درگیر، قوای تنفسی و قلبی و عروقی شما را بهبود بخشد.

خالی از لطف نیست که به این مطلب اشاره شود که در عصر طلایی پرورش اندام، یعنی زمانی که آرنولد شواتزنگر، و بسیاری از بدنهای واقعا زیبای آن دوران، به فعالیت می پرداختند، همین سوپرست های عضلات متقابل، یکی از رویه های تمرینی محبوب بود.

در این حرکت، به راحتی می توانید از تکنیک استراحت و توقف بهره برد، یعنی پیشروی تمرین تا ناتوانی، حالا استراحتی کوتاه در حدود ۱۰ الی ۱۵ ثانیه، مجددا پیشروی تا ناتوانی، بار دیگر استراحتی کوتاه که می تواند مثلا بین ۱۵ الی ۲۰ ثانیه باشد و مجددا ادامه تکرار ها تا ناتوانی. برخی افراد حرفه ای، آنقدر این رویه استراحت و توقف را اجرا می کنند تا دیگر حتی یک تکرار هم از این حرکت و وزنه مربوطه را نتوانند جابجا نمایند.

رویه ای دیگر، استفاده از تکنیک درآپ ست است که به شکل های مختلف می توان به آن پرداخت و در پست های آینده، به آن می پردازم.
ادامه دارد…
سربلند باشید.
سید مهران موسوی پور

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *