خوب، بد، زشت…کیفیت، کمیت، تمرین زدگی – بخش نهم

درود بر شما، در ادامه، به دو سوپرست عضلات متقابل دیگر نیز می پردازم. پس از اینکه سوپرست پول آور و قفسه سینه را، هر دو بوسیله باند تی آر ایکس انجام دادم، به گونه ای عضلات زیربغل و سینه خود را، دچار پیش خستگی نموده ام، این دو حرکت، به گونه ای ایزوله و تک مفصلی، به عضلات هدف یورش برده و اگر شما به درستی آنها را اجرا کرده باشید و دارای ارتباط ذهنی عضلانی خوبی نیز باشید، پمپاژی عظیم از خون را در عضلات درگیر، شاهد خواهید بود.

بعد از حدودا سی ثانیه تا یک دقیقه استراحت، به سراغ بارفیکس، گیرش مچ برعکس و دستها نیز به عرض شانه رفته، تکرار ها را تا ناتوانی پیش می برم، بلافاصله به سراغ پارالل رفته، با تمرکز روی کارکرد عضلات سینه، به اجرای تکرارها تا ناتوانی، می پردازم، مجددا بارفیکس تا ناتوانی، پارالل تا ناتوانی و برای بار آخر بارفیکس و سپس پارالل تا ناتوانی.

با این رویه، به شکلی هم سوپرستی از عضلات متقابل را اجرا کرده ام، هم تکنیک استراحت و توقف را بکار برده ام، منتها نه استراحت کامل بدنی، تنها استراحت در یک گروه عضلانی، در حالی که بوسیله گروه عضلانی متقابل آن، مشغول تمرین بوده ام.

این امر ضمن اینکه به گونه ای بسیار ماثر، توده عضلانی شما را به رشد تحریک می کند، به شدت قوای قلبی و عروقی شما را نیز به چالش کشیده و تقویت می نماید.

دست آخر هم پس از مجددا سی ثانیه تا یک دقیقه استراحت، به سراغ کشش معکوس بوسیله تی آر ایکس و سوپرست آن با یکی از انواع شنا، می روم. در اینجا هم داستان به همان منوال است.
با این تمرین، به راحتی یورشی کامل به عضلات سینه ای، زیربغل و سیتم قلبی و عروقی را تجربه می کنم که حدودا بین ۲۰ الی ۳۰ دقیقه زمان می برد. همانطور که مشاهده می فرمایید، هیچ نیازی به دستگاه های پیچیده و وزنه و دمبل نیز نمی باشد و به راحتی می توانید بدن خود را تا بالاترین درجه از کیفیت و شدت، تمرین دهید.
در پست آینده، به جمع بندی این موارد خواهم پرداخت و کمی هم در خصوص تغذیه، نکاتی را ارائه خواهم نمود.

ادامه دارد…
موفق باشید.
سید مهران موسوی پور

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *