روند تغییرات از مبتدی تا سطح متوسط…

درود بر شما، زمانی که شما به عنوان یک تازه کار و مبتدی شروع به اجرای تمرینات بدنسازی چه به هدف پرورش اندام و چه به هدف تقویت قوای جسمانی جهت استفاده در ورزش تخصصی خود، می کنید، بایستی سعی بر افزایش کیفیت و کاهش کمیت تمرین داشته باشید.

برای مثال در ماه های اولیه تمرینتان، بعد از گرم کردن کلی و تخصصی عضله مورد نظرتان جهت تمرین، به سراغ یک حرکت تمرینی می روید، فرضا در حال تمرین روی عضلات دو سر بازو هستید و حرکت جلو بازو دستگاه لاری را برای اولین حرکت در برنامه دارید. در این نقطه از سابقه تمرینی، معمولا افراد دارای ارتباط ذهن با عضله متوسطی هستند، یعنی یک فردی در این سطح به درستی نمی تواند مانند فردی که یک تا دو سال سابقه تمرینی منسجم دارد، درصد بالایی از فیبر عضلانی را در ست تمرین خود به کار گرفته و به رشد تحریک کند.

پس بعد از فرضا یک تا دو ست از حرکت جلو بازو لاری دستگاه تنها با وزنه ای متوسط و با عدم رساندن عضله به ناتوانی در این یکی دو ست، کاملا عضله مربوطه را جهت تمرین اصلی آماده می سازید.

در ست یا ستهای تمرینی شما غیر از اینکه می بایستی حداکثر توان و تمرکز خود را صرف آنها کنید و عضله را تا آنجا که برایتان مقدور است به ناتوانی رسانید، سعی در احساس عضله در حال کارکرد، انقباض و انبساط آن نموده تا به مرور ارتباط ذهنی عضلانی را تقویت کنید.

زمانی که به این مهم دست یابید می توانید به راحتی حتی با یک ست تمرین در یک حرکت، عضله درگیر را به اوج ناتوانی و تحریک به رشد رسانده، از کمیت تمرین کاسته و بر کیفیت آن بی افزایید.

پاینده و پیروز باشید.
موسوی پور.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *