نشانه ای از تمرین بیش از حد…

درود بر شما، یکی از نشانه هایی که ورزشکاران رشته های قدرتی در حین اجرای یک جلسه تمرینی بی هوازی جهت اطلاع نسبی از به اندازه کافی تحریک شدن عضلات به کسب قدرت و افزایش حجم توده عضلانی، می توانند به آن رجوع کنند، توجه به قدرت منقبض کردن عضلات درگیر در تمرین و کیفیت این انقباض ایجاد شده، می باشد.

برای مثال زمانی که شما بعد از گرم کردن کلی بدن و گرم کردن تخصصی عضلات دو سر بازو، فرضا به سراغ حرکت جلو بازو هالتر ایستاده می روید، در همان ست یا ستهای اولیه تمرین به راحتی متوجه توانایی در ایجاد انقباض بخصوص در بخش مکث در انتهای دامنه مثبت حرکت، خواهید بود، آنچنان که توانایی بالایی در احساس درگیری عضلانی در اوج دامنه مثبت حرکتی برایتان فراهم خواهد بود.

اگر به دقت توجه بفرمایید، رفته رفته که از یک جلسه تمرینی می گذرد، توانایی شما در ایجاد این انقباض شدید کاهش خواهد یافت، به نقطه می رسید که دیگر آنگونه که می بایست، نمی توانید این انقباض را ایجاد و حس نمایید، این نقطه ورود به تمرین بیش از حد می باشد.

بدنسازان سطح بالایی بوده اند که حتی در مجموع با اجرای کلا سه ست تمرینی روی عضلاتی مانند دوسربازو، به این مهم دست یافته اند و از این خط قرمز پا را فراتر نگذاشته اند، نمونه بارز آن، قهرمان افسانه ای ۶ دوره رقابتهای مسترالمپا، دوریان یتس، می باشد.

پس با توجه به این نکات از وارد شدن بدن خود به فاز تمرین بیش از حد جلوگیری بفرمایید.

برقرار و پاینده باشید.
موسوی پور.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *