اشتباهات رایج در روند کاهش وزن…

درود بر شما، خیلی از عزیزانی که قصد کاهش بافت چربی به منظور کاهش وزن دارند دارای اشتباهاتی در روند تمرین و تغذیه می باشند که همین موارد باعث خواهند شد سرعت کاهش بافت چربی کم شده و حتی به شدت به توده عضلانی آسیب وارد شود و از حجم عضلانی به مقدار زیادی کاسته شود. در اینجا قصد دارم بصورت مختصر به این موارد اشتباه بپردازم.

  • عدم رعایت رژیم غذایی صحیح کاهش وزن بصورتی که فرضا در طول شبانه روز فرد ورزشکار بیش از ۵۰۰ کالری از مقدار سوختی که می سوزاند، کاسته، باتصور بر این امر که سرعت کاهش وزن را افزایش خواهد داد، البته این تصوری صحیح است ولی این از دست دادن سریع وزن منجرب به کاهش شدید بافت عضلانی خواهد شد.
  • استفاده بیش از حد از ورزشهای هوازی به نحوی که بدن وادار می شود جهت تامین انرژی به سراغ بافت عضلانی رفته و از این بافت سوخت تهیه کند که در پی آن ورزشکار با کاهش وزن ولی از بافت عضلانی روبرو خواهد شد.
  • ایجاد حالت گرسنگی به نحوی که فاصله بین دو وعده غذایی از ۳ ساعت فراتر رفته و بدن مجبور می شود سرعت متابولیسم خود را کاسته تا بتواند در این شرایط گرسنگی بیشتر دوام بیاورد.
  • استفاده از حرکات تمرینی با بازده اندک و بکار گیری تعداد ستها و تکرارهای بسیار بالا با تصور بر این امر که موجب کاهش بافت چربی خواهد شد، در حالی که تنها با اینکار بدن را از شرایط آنابولیزان خارج کرده و موجبات کاهش توده عضلانی را فراهم خواهید کرد.
  • حذف وعده های غذایی و جایگزینی آن با مکملهای غذایی و یا حتی جایگزین کردن مقدار فراوانی آب بجای وعده غذایی، با اینکار شرایط مرگ عضلات را فراهم خواهید کرد.
  • تکیه بیش از حد بر مکملهایی غذایی پروتئنی به صورتی که فشار بیش از حد به کبد و کلیه ها وارد شود تا آنجا که سلامتی فرد را به شدت در خطر قرار خواهد داد.
  • کمبود مصرف آب بصورت روزانه تا آنجا که رنگ ادرار به شدت کدر خواهد شد و مجددا سلامت فرد را به خطر خواهد انداخت.
  • مواردی از این دست فراوان است، خاطرتان باشد که روند کاهش بافت چربی یک امری کاملا تدریجی بوده و بایستی در درجه اول بوسیله تغذیه صحیح سپس تمرینات و استراحت صحیح و کافی، بوجود بیاید.

پیروز و سرافراز باشید.
موسوی پور

اهمیت مقاله

اهمیت از مقاله از نگاه نوسینده
۸
اهمیت از ۱۰
قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *