اشتباهات دوران افزایش حجم…

درود بر شما، خیلی از عزیزانی که قصد افزایش حجم و وزن توده عضلانی را در دوران به اصطلاح حجم، دارند، دارای اشتباهاتی می باشند که بخشی از آنها را خدمتتان عرض می کنم.

  • افزایش بی رویه کالری ورودی بیش از ۵۰۰ کالری در طول شبانه روز نسبت به نرخ سوزاندن سوخت روزانه که صد البته نرخ افزایش بافت چربی را در بدن به شدت افزایش خواهد داد، موردی که بایستی ورزشکاران به دقت در نظر داشته باشند تا از چربی گرفتن بدن بصورت خارج از کنترل جلوگیری کنند.
  • خوردن تنقلات و مواد غذایی بی کیفیت، این مواد در عین حالی که کالری بی کیفیت را به بدن وارد می کنند، می توانند احساس سیری کاذب به فرد مصرف کنند داده که موجب خواهد شد ورزشکار از دریافت کالری و مواد با کیفیت باز بماند.
  • پرهیز از ورزش های هوازی یا پرهیز از استراحت کوتاه مابین ستهای تمرینی با تصور اینکه نرخ افزایش توده عضلانی را افزایش خواهند داد، غافل از این امر که با اینکار می توانند سلامت سیستم قلبی و عروقی را به خطر بی اندازند. در دوران حجم بهترین کار ممکن یا استفاده از ورزشهای هوازی حساب شده است یا اینکه استراحت مابین ستها را اندک نگاه داشته تا هم نرخ ترشح هورمون رشد را افزایش دهید و هم سلامت قلبی و عروقی خود را تضمین کنید.
  • تمرکز روی حرکات تک مفصلی در حالی که ورزشکار بایستی تاکید خود را روی حرکات چند مفصلی و مرکب جهت به حداکثر رسیدن ترشح هورمونهای آنابولیزان قرار داده تا نرخ رشد عضلانی را به حداکثر برساند.
  • وسواس بیش از حد در محاسبه نرخ کالری ورودی بر بدن که این خود دیگر از آن سوی بام افتادن است، مثل خیلی از عزیزان ورزشکار که خواهان افزایش توده عضلانی به اصطلاح خشک و بدون چربی هستند، چیزی که بدن آدمی بصورت طبیعی برای آن طراحی نشده است و شما مجبور هستید در کنار افزایش توده عضلانی کمی بافت چربی نیز بر بدن بی افزایید، هر چند نرخ این افزایش بافت چربی بایستی با اجرای ورزشهای هوازی حساب شده کاملا کنترل شود.

پاینده و سربلند باشید.
موسوی پور.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *