افزایش وزن توده عضلانی – بخش نهایی

درودها بر شما، در این بخش نهایی به نکاتی اجمالی در خصوص موارد مورد نیاز جهت افزایش وزن توده عضلانی، از نگاه تغذیه، می پردازم.

به صورت کلی، در یک بازه زمانی که شما هدف افزایش وزن با کیفیت عضلات را در سر می پرورانید، نمی بایستی آنچنان میان وعده های غذایی خود فاصله گذاشته، تا احساس گرسنگی نمایید. درست است که اصلی ترین پارامتر، میزان کالری دریافتی شما می باشد، ولیکن در زمانی که احساس گرسنگی به سراغتان می آید، رفته رفته یک ضعف و کمبود انرژی نیز به همراه خواهد داشت که می تواند شما را به کاهش حجم توده عضلانی، سوق دهد.در کنار این مورد، دریافت آب کافی، به گونه ای که رنگ ادرار شما تا جای ممکن شفاف و به سفیدی بگراید، از مهمترین عوامل ساخت عضلات بوده، چراکه ۷۵ درصد عضلات شما از آب تشکیل شده و با تامین کافی آن، دارای عضلاتی سنگین تر، حجیم و شاداب تر و صد البته پر انرژی تر، خواهید بود.

اگر از آن دسته از عزیزان هستید که دارای سرعت سوخت و ساز بالایی می باشید، پیشنهاد می کنم که یک وعده غذایی کوچک، همانند یکی دو لیوان شیر بعلاوه یکی دو قاشق کره بادام زمینی یا فرضا ۲۰ الی ۳۰ عدد بادام زمینی را برای پیش از خواب کنار گذاشته تا بدن شما، در بازه زمانی استراحت، دارای منابع سوختی با سرعت آهسته بوده، و روند آنابولیسم یا همان ساخت توده عضلانی را، به خوبی، طی نماید. پروتئین کازئین موجود در شیر، به صورت تدریجی، هضم و جذب شده و عضلات شما را بوسیله آمینو اسیدها تغذیه می نماید، در کنارش، کربوهیدرات بادام زمینی نیز، در یک روندی آهسته، به بدن شما سوخت رسانی خواهد نمود.

استوار باشید.
مهران موسوی پور

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *