تناسب…

درود بر شما، خیلی از آقایان ورزشکار عزیز تمایل چندانی به تمرین دادن درست و حسابی عضلات پایین تنه ندارند، همین مورد در خصوص بانوان عزیز هم مشاهده می شود، منتها ایشان درست و درمان به تمرین دادن عضلات بالاتنه نمی پردازند. این امر قطعا موجب عدم تناسب و بالانس بین عضلات بالاتنه و پایین تنه خواهد. برای مثال آقایانی هستند که تنها به تمرین عضلات بازوانشان می پردازند، وقتی به عضلات پایین تنه ایشان نگاهی بیندازید خواهید دید که چه بسا قطر بازوانشان از قطر رانشان بیشتر است!!!

بانوان هم که اگر این رویه تمرینی غلط را ادامه دهند پس از مدتی گویی بالاتنه و پایین تنه هر کدام متعلق به فردی جداگانه است.

جدای مسائلی مربوط به ترشح بیشتر هورمونهای آنابولیزان در بدن در اثر تمرین عضلات پایین تنه که تاثیراتش را روی کلیه عضلات ورزشکار خواهد گذاشت و موجبات تسهیل در فرایند افزایش حجم در تمامی عضلات اسکلتی را تا حدودی فراهم خواهد کرد، که اکثر آقایان از این امر غافل هستند، در ورزش پرورش اندام و یا تناسب اندام ، شما برای متناسب کردن عضلاتتان با یکدیگر در قالب افزایش توده عضلانی تمرین می کنید، نه صرفا افزایش حجم و قوای یکی دو گروه از عضلات و سپردن مابقی به خدا!!!

بهترین هدفی که می توان با اینگونه ورزشها به آن نائل شد داشتن بدنی شکیل و متناسب است، پس در کسب آن کوشا باشید.

استوار و سربلند باشید.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *