تکنیک ستهای ۵۰ الی ۱۰۰ تکراری

درود بر شما، تکنیک تعداد تکرارهای ۵۰ الی ۱۰۰ تکراری از روشهای تمرینی مورد علاقه تام پلاتز، دارای یکی از حجیم ترین و تفکیک ترین عضلات ران تاریخ بود. معروف است ایشان باوزنه های ۵۰ الی ۱۰۰ کیلوگرمی به اجرای حرکت اسکوات با رنج تکرار ۱۰۰ می پرداخته اند.

این روش اگر با تکنیک استراحت و توقف که در گذشته توضیحاتش را خدمتتان قرار داده ام همراه بشود، تحریک عجیب عضلانی به رشد را می تواند برای ورزشکار مورد نظر به همراه داشته باشد.

برای مثال تصور بفرمایید قصد زدن حرکت ساق پا ایستاده دستگاه را دارید، وزنه ای را انتخاب می کنید که فرضا توانایی اجرای حداکثر ۳۰ تکرار را تا ناتوانی با آن داشته باشید، بعد از گرم کردن کلی به سراغ ساق پا رفته و اقدام به اجرای تکرارها تا ناتوانی می کنید، زمانی که به ناتوانی در ادامه تکرارها رسیدید، می توانید بین ۱۰ الی ۲۰ ثانیه استراحت کرده و مجددا به ادامه تکرارها بپردازید. این چرخه ادامه خواهد داشت تا شما به رنج تکرار مورد نظرتان یعنی عدد ۵۰ یا ۱۰۰ برسید، پس از اتمام ست خواهید دید که عضلات درگیر در تمرین دچار پمپاژی عظیم همراه با سوزشی خانمان سوز شده اند، همین احساس سوزش در عضلات، اگر تمرین به درستی در ایمنی کامل اجرا شده باشد، ناشی از تجمع اسید لاکتیک در عضلات مربوطه بوده که به نوبه خود محرکی بسیار عالی جهت افزایش ترشح هورمونهای آنابولیزان در بدن ورزشکار خواهد بود.

از این روش در تمامی حرکات بخصوص انواع حرکات شنا و پارالل، انواع بارفیکس، تمرینات شکم، ساعد و …. بخوبی می توان بهره برد.

سرافراز باشید.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *