کنکاشی در اجرای تمرینات، با وزن بدن – بخش چهارده ام

درود بر شما، در خصوص اجرای حرکات مربوط به عضلات سه سربازوی، با استفاده از وزن بدن، می توان به پشت بازو تی آر ایکس یا Trx Triceps Press، پشت بازو شنا دست الماسی و پشت بازو دیپ، اشاره کرده که به گونه ای کامل، عضلات مربوطه را به کار گرفته و تقویت، می نمایند.

در گذشته، به صورت مفصل، در پست های مربوط به آناتومی حرکات عضلات پشت بازو، هر دو حرکت شنا دست الماسی و دیپ میان دو نیمکت را، به تفصیل شرح داده ام و موارد تکمیلی را ارائه کرده ام.

اجرای یکی از سخت ترین حرکات مربوط به عضلات پشت بازو که برخی آن را به نام پشت بازو کبرا یا شنای کبرا، می شناسند

در خصوص پشت بازو بوسیله تی آر ایکس، جایگیری دستها، کمی مشابه با جایگیری پشت بازو هالتر خوابیده بود، اگرچه عزیزان می توانند بازوان خود را، در اطراف سر خود، همانند حرکت پشت بازو نشسته، دمبل پشت سر، در طول اجرای حرکت، حفظ کرده و به این شکل، دامنه درگیری و کارکرد عضلات مربوطه را، افزایش دهند. فقط همانند دیگر حرکات مربوط به این عضلات، فراموش نشود که از قفل کردن آرنج در انتهای دامنه مثبت حرکت، به شدت خودداری ورزید.

اجرای حرکت مربوط به عضلات سه سربازویی

البته این حرکت را نیز می توان، بدون استفاده از تی آر ایکس، به راحتی اجرا کرد. با قرار دادن دستها بر روی لبه یک نیمکت یا میز یا یک میله که بصورت افقی در مکانی ثابت شده باشد و حرکت دادن تنه به زیر آن، با استفاده از قوای عضلات سه سر بازویی.

اجرای حرکت پشت بازو، با استفاده از لبه یک نیمکت

برای این عضله نیز، روند استفاده شده، مشابه با رویه بکار رفته جهت دیگر عضلات می باشد، تکرارها را تا ناتوانی پیش رفته، عدد بدست آمده را ضربدر سه نموده، با استراحت و توقف های کوتاه، هر حرکت را به اتمام رسانده و به سراغ حرکت بعدی می رویم.

ادامه دارد….
پیروز باشید.
سید مهران موسوی پور.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *