جلوگیری از اسپاسم عضلانی روی عضلات فیله کمر

درود بر شما، یکی از موارد شایع که جهت اکثر ورزشکاران رشته های قدرتی در حین تمرینات بدنسازی با وزنه بخصوص تمرینات روی عضلات پایین تنه بوجود می آید، گرفتگی عضلات پایین پشت یا به زبان ساده تر فیله کمری می باشد.

عواملی همچون آماده نبودن این عضلات جهت اجرای تمرینات که ناشی از عدم گرم شدن کافی و آماده سازی اولیه غیر صحیح روی این عضلات می باشد، از مهمترین دلایل ایجاد اسپاسم عضلانی روی این ناحیه می شود.
ضمن اینکه ممکن است در حرکاتی مانند ددلیفت یا لیفت پشت پا و یا انواع حرکات روئینگ یا همان حرکات زیربغل که بایستی عضلات فیله کمر نقش بسزایی را در حفظ تعادل تنه و کشش وزنه داشته باشند، تکنیک حرکتی مورد استفاده اشتباه بوده و موجبات آسیب عضلانی روی ناحیه مذکور را بوجود بیاورند.

اجرای حرکات کشش در ابتدا، مابین و انتهای تمرینات


برای مثال ممکن است ورزشکاری قصد اجرای حرکت ددلیفت را داشته باشد، منتها وزنه مورد استفاده فراتر از توان ایشان بوده و ایشان جهت جابجایی وزنه مجبور به قوز کردن و قرار دادن عضلات ناحیه پایین پشت تحت فشار بیش از حد شوند، ضمن اینکه این روش اجرای حرکت به شدت برای ستون فقرات مضر بوده و موجبات آسیب دیدگی این ناحیه را فراهم می کند.

پس خاطرتان باشد گرم کردن عضلات ناحیه میانی بدن و پایین پشت، از عضلات شکم گرفته تا عضلات فیله کمری، در ابتدای شروع تمرینات قدرتی از واجبات بوده، همچنین در تمامی حرکات تمرینی از وزنه ای بهره ببرید که بتوانید بیومکانیک صحیح حرکت را حفظ کرده و سلامتی را در اولویت قرار بدهید.

پاینده باشید.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *