اعمال اصل اضافه بار – بخش ششم

درودها بر شما، در حقیقت شما اصل اضافه بار را رعایت کرده اید، منتها گروه عضلانی تمرین داده شده و سیستم عصبی عضلانی، در بین دو جلسه تمرینی، به قدر کفایت استراحت دریافت نکرده اند و بدن را رفته رفته، وارد فاز تمرین زدگی، نموده اید.

از سوی دیگر، ممکن است شما به نظر خودتان، به مقدار کافی میان دو جلسه استراحت کرده اید، ولیکن، زمانی که به سراغ جلسه تمرینی می آیید، می بینید که نمی توانید به هیچ شکلی، اضافه بار درخوری را ایجاد کنید، اینجا هست که باید در مقدار استراحت لازم میان جلسات تمرینی خود، تجدید نظر کنید، یا اینکه بجایش، از کمیت تمرین کاسته تا بتواند مقداری از استرس وارد شده بر بدن خود بکاهید.

شما با ایجاد اضافه بار، یک استرس را به بدن خود وارد می کنید، میان جلسات تمرینی، به استراحت می پردازید، بدن شما ریکاوری می شود، منتها….
منتها، یک نکته اینجا از قلم می افتد، باید این را در نظر بگیرید که به قول “مایک منتزر” بزرگ، شما اول ریکاوری می کنید و سپس وارد فاز رشد عضلانی می شوید، یعنی همانند کمی تیره شدن پوستتان و یا ضخامت یافتن پوست کف دستتان در شرایط ذکر شده در بخش های قبلی، شما باید به عضلات فرصت بدهید تا رشد کنند و برای یک اضافه بار جدید آماده شوند.

ادامه دارد….
شاد باشید.
مهران موسوی پور
سفارش برنامه های تمرینی و غذایی:
۰۹۱۳۳۰۶۹۳۵۰

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *