آناتومی حرکت نشر خم دستگاه یا باترفلای معکوس

درود بر شما، حرکت نشر خم دستگاه که بوسیله دستگاه قفسه سینه ولی بصورت معکوس اجرا می شود، از دسته حرکات تک مفصلی و ایزوله بوده که می تواند فشار و بار تمرینی بسیار بالایی را به عضلات دلتوئید پشتی در حین تمرین وارد سازد، در کنار این عضلات متناسب با نحوه گیرش دسته دستگاه، عضلات بالای پشت نیز درگیر می شوند.

برای اینکه بتوان به بهترین مقدار انقباض در اوج دامنه مثبت حرکتی دست یافت و همچنین بدن را در وضعیت بیومکانیکی قوی ای جهت اجرای این حرکت قرار داد بهتر آن است که به نحوی دسته دستگاه را در دستان خود بگیرید که کف دستان شما به سمت زمین باشد. این روش گیرش باعث افزایش قدرت بدنی شما در نتیجه قرار گیری در وضعیتی مناسب جهت اجرای حرکت، خواهد شد. همین امر موجب می شود ورزشکار مربوطه بتواند با شدت بیشتری به تمرین روی این عضلات بپردازد.

درگیری کمتر عضلات زمانی که دستهای شما به صورت مرسوم قرار بگیرند

مکث حرکتی در اوج انقباض که در انتهای دامنه مثبت حرکتی بوجود می آید، از واجبات اجرای صحیح این حرکت می باشد، پس خاطرتان باشد بایستی آنچنان وزنه ای را انتخاب کنید که حداقل بتوانید ۱ ثانیه در این موقعیت مکث و انقباض ایستایی را حفظ کنید.

در حین اجرای دامنه مثبت حرکت عمل دم، اوج انقباض تنفس طبیعی و دامنه منفی عمل بازدم را به اجرای بگذارید.
بین ۱ تا ۳ ثانیه را جهت دامنه مثبت، ۱ تا ۳ ثانیه مکث در اوج انقباض و ۲ تا ۴ ثانیه را صرف دامنه منفی حرکت بکنید.

بایستی دستگیره های دستگاه را بوسیله ضامن فنری آن در موقعیتی از شروع حرکت قرار بدهید تا بتوان حداکثر دامنه ممکن جهت اعمال بار تمرینی روی عضلات درگیر را بوجود آورد، همچنین نیمکت دستگاه را بایستی در ارتفاعی تنظیم کرد که در حین اجرای حرکت، دستها و تنه حالتی صلیب گونه را بسازند و دستها و شانه تقریبا در یک خط در اوج دامنه مثبت حرکت واقع بشوند.

حتما بایستی در حین اجرا سینه را بیرون داده و کتفها را از عقب به یکدیگر نزدیک کرد و از قوز کردن بپرهیزید تا بتوان حداکثر کارکرد و درگیری عضلانی را روی عضلات مربوطه بوجود آورد.

ضمنا بایستی مفصل آرنج در موقعیتی کمی قبل از باز شدن کامل در حین اجرای حرکت حفظ شود یعنی چند درجه قبل از قفل شدن این مفصل، چرا که اگر مفصل را قفل کرده و به اجرای حرکت بپردازید، مقداری از بار تمرین به این مفصل منتقل شده و موجبات آسیب تدریجی را روی این مفصل فراهم می کند.

پایندو استوار باشید.

نشر خم دستگاه (باترفلای معکوس یا قفسه سینه دستگاه معکوس)
قبلی «
بعدی »

2 دیدگاه ها

  1. ممنون از سایت عالی شما تشکر پمپ وکیومhttps://parsvacuumpumps.com/%D9%BE%D9%85%D9%BE-%D8%AE%D9%84%D8%A7%D8%A1-%D8%A2%D8%A8-%D8%AF%D8%B1-%DA%AF%D8%B1%D8%AF%D8%B4-%DB%B2%DB%B5-%D9%85%D8%AA%D8%B1-%D9%85%DA%A9%D8%B9%D8%A8/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *