آناتومی حرکت پشت ران دستگاه به همراه نکات تکمیلی…

درود بر شما، حرکت پشت ران دستگاه یک حرکت تک مفصلی یا ایزوله بوده که موجب کارکرد انفرادی عضلات دوسر ران می شود، این موضوع موجب می شود که حرکتی بسیار مناسب جهت اجرای تکنیک پیش خستگی جهت عضلات درگیر باشد، یعنی برای مثال این حرکت را تا ناتوانی پیش رفته، بلافاصله به سراغ حرکت پشت ران لیفت رفته و مجددا حرکت دوم را نیز تا ناتوانی پیش بروید.

در این حرکت می بایست در طول اجرای تمرین کاملا شکم و میان تنه به پد دستگاه چسبیده باشد، اگر در حین اجرا مجبور به جدا کردن این بخشها از پد دستگاه شدید، نشانه استفاده از وزنه بیش از حد سنگین و اجرای حرکت همراه با تقلب می باشد، این امر می تواند موجب ایجاد ناراحتی در بخش میان تنه و ستون فقرات شود.

پشت ران دسستگاه

اگر کف پاهای شما نسبت به هم جوری زاویه دار قرار بگیرند که پنجه ها روبه بیرون باشند و پاشنه ها رو به داخل،اینکار بخش اعظم فشار را روی بخشهای بیرون عضلات پشت ران قرار می دهد و اگر این وضعیت را عکس کرده یعنی پنجه ها رو به داخل و پاشنه ها رو به بیرون،بخشهای داخلی پشت ران بیشتر تحریک می شوند.
ریتم حرکتی را بین ۲ تا ۴ ثانیه بخش مثبت، ۲ تا ۴ ثانیه اوج انقباض و ۲ تا ۴ ثانیه بخش منفی تکرارها حفظ کرده و سعی کنید کنترل کاملی روی اجرای حرکت بوسیله عضلات درگیر بدور از تقلب و حرکت پرتابی، داشته باشید.

در زمان اجرای دامنه مثبت عمل دم و در حین برگشت حرکت به دامنه منفی عمل بازدم را اجرای کنید. همچنین اگر اژ تکنیک تکرارهای فوق آهسته در تمرین استفاده می فرمایید، بصورت طبیعی و آنچنان که احساس راحتی می کنید به تنفس بپردازید.
در انتهای دامنه مثبت از کامل باز کردن پاها و قفل کردن مفصل زانوان خود به شدت بپرهیزید، چراکه این امر فشار بار تمرین را به زانوان منتقل کرده و موجبات تخریب این مفصل را فراهم می کند.
تکنیک های درآپ ست، کمکی و تکرارهای اجباری و انقباض ایزومتریک به خوبی جهت این حرکت قابل استفاده خواهند بود.

انشاالله در پست های بعدی یک ست با شدت مضاعف را بوسیله این حرکت خدمتتان تشریح خواهم کرد.
پاینده و استوار باشید.

پشت ران دستگاه
قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *