آناتومی حرکت پشت بازو سیک کش ایستاده

درود بر شما،پشت بازو سیم کش، حرکتی تک مفصلی یا ایزوله بوده که بصورت متمرکز بر روی عضلات سه سربازویی یا همان پشت بازو اعمال فشار می کند.

این مبحث ایزوله بودن حرکت، می تواند شما را در اجرای تکنیک پیش خستگی یاری کند، یعنی اجرای یک ست از این حرکت تا ناتوانی، بلافاصله اجرای حرکات چند مفصلی همچون دیپ یا پارالل با تمرکز کارکرد عضلات سه سربازویی.

-سعی کنید ریتم اجرایی را آهسته حفظ کنید، برای مثال ۱ تا ۳ ثانیه بخش مثبت حرکت، دو ثانیه مکث در اوج انقباض( منتها به هیچ وجه در انتهای دامنه مثبت حرکت مفصل آرنج را قفل نکنید) و ۳ تا ۵ ثانیه بخش منفی حرکت.

-در طول اجرای حرکت بایستی آرنجها را کاملا در کنار پهلوها حفظ کرده و از حرکت آنها به جلو یا عقب جلوگیری کنید، ضمن اینکه آرنجها را کاملا به پهلو ها بچسباند تا از تقلب کردن در اجرای حرکت پرهیز شود.
-اگر مشاهده کردید که برای اجرای حرکت مجبور به حرکت دادن آرنجها و باز کردن آنها از پهلو به سمت بیرون هستید، بدانید و آگاه باشید که در حال اجرای تمرین با وزنه ای بیش از حد سنگین هستید.

-اگر فاصله دستها بیشتر از عرض شانه ها باشد بخشهای میانی و داخلی و اگر فاصله از عرض شانه کمتر باشد بخش بیرونی عضلات پشت بازو بیشتر به رشد تحریک می شود، هر چند بصورت کلی زمانی که دستها به عرض شانه میله دستگاه را بگیرد، بخش بیرونی عضلات سه سر بیشتر بار تمرین را بر دوش می کشند.

-زمان اجرای بخش مثبت نفس را بیرون داده و در زمان بخش منفی ششها را از اکسیژن پرکنید.

-انتهای دامنه منفی حرکت یا شروع دامنه مثبت حرکت، نقطه ای است که تقریبا اگر بخواهید دستها بیشتر به سمت بالا حرکت کنند، مجبور به حرکت دادن آرنج بشوید، این وضعیتی است که شما کشش را در عضلات درگیر به خوبی حس خواهید کرد، مجددا اگر توان کنترل کردن دامنه کامل حرکتی را ندارید، در حال استفاده از وزنه بیش از حد می باشید.
در روزهای آینده خدمتتان به تشریح یک تری ست با تکنیک پیش خستگی، درآپ ست، استراحت و توقف و انقباض ایزومتریک، خواهم پرداخت.
سربلند و تندرست باشید.

پشت بازو سیم کش
قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *