استفاده از غریزه در اجرای تمرینات

درود بر شما، شاید تاکنون شنیده باشید که برخی بدنسازان سطح حرفه ای، دارای برنامه تمرینی مشخص و مدونی نباشند، ایشان ذکر می کنند که هنگامی که به باشگاه وارد می شوند بر اساس حس درونی و غریزه اشان پیش می روند و به تمرین روی عضلاتشان می پردازند.

همچنین حتما برای خود شما تاکنون پیش آمده که در ابتدای تمرین حس می کنید که توان اجرای کافی جهت انجام هر چه تمام تر تمرین را ندارید، یا اینکه برعکس، حس می کنید می خواهید زمین و زمان را در طی یک تمرین در هم آمیزید.
در علم پرورش اندام و علوم ورزشی مربوطه به این حس و پیروی کردن از آن، سیستم تمرینی غریزی می گویند.

بایستی خاطر نشان کرد که این روش تمرینی با بی برنامگی و بی نظمی کاملا متفاوت است، ضمن اینکه این روش مناسب ورزشکارانی است که دیگر به قول معروف گلیمشان را از آب کشیده اند و شناخت کاملی نسبت به بدنشان، توان ریکاوری سیستم عصبی و عضلانیشان، توانایی بدنشان در اعمال اضافه بار و کلی پارامتر دیگر، یافته اند.
بنده به شخصه برای برخی عزیزام که افتخار تنظیم برنامه تمرینیشان را دارم، ذکر می کنم که مثلا شما بایستی در حرکت قفسه بالاسینه از تکنیک درآپ ست بهره ببرید، ضمن اینکه خدمتشان عرض می کنم قبل از شروع تمرین و ست مربوطه، در حین گرم کردن و اجرای ستهای آماده سازی، بایستی به صدای بدنتان که دارد با زبانی شیوا، بهتر از هر مربی دیگر، به شما می گوید آیا توان اجرای یک ست با شدت مضاعف را دارید یا خیر، به خوبی گوش فرا دهید و به آن عمل کنید.

بازهم تاکید می کنم که بایستی برای اجرای این سیستم تمرینی، شناختی کامل از بدنتان را کسب کرده باشید.
سرافراز و تندرست باشید.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *