آناتومی حرکت نشر خم دمبل به همراه نکات تکمیلی…

درود بر شما، نشر خم دمبل باعث درگیر شدن عضلات دلتوئید پشتی و تحریک این عضلات به رشد می شود.
برخی منابع ذکر می کنند که در زمان اجرای بخش مثبت حرکت عمل دم و در زمان اجرای بخش منفی حرکت، عمل بازدم را به اجرای بگذارید، در عین حال برخی دیگر برعکس این رویه را پیشنهاد می کنند.

در طول اجرای حرکت بایستی از قوز کردن ستون فقرات جلوگیری شود و سعی در حفظ قوس رو به بیرون کمر داشت به نحوی که در حین اجرا قفسه سینه را به بیرون رانده و شانه ها را از عقب به هم نزدیک کنید.
سعی در حفظ ریتم آهسته تکرارها را داشته آنچنان که بین ۲ تا ۴ ثانیه را صرف بخش منفی حرکت کنید ، ۱ تا ۳ ثانیه را برای بخش مثبت حرکت در نظر گرفته و ۱ تا ۳ ثانیه مکث در اوج انقباض بخش مثبت حرکت داشته باشید.

نشر خم دمبل نشسته


توجه داشته باشید اگر از وزنه ای سنگین استفاده کرده آنچنان که نتوانید یک ریتم منظم تکرارها را از ابتدای شروع حرکت حفظ کرده و به حرکت با تقلب پرداختید، موجب خواهید شد فشار حرکت بجای تمرکز روی دلتوئید پشتی روی عضلات بزرگ پشت تقسیم بشود.
در این حرکت می توانید هم از تکنیک استراحت و توقف بهره برده به نحوی که پس از رسیدن به ناتوانی دمبلها را زمین گذاشته، بین ۱۰ تا ۱۵ ثانیه استراحت کرده و مجددا به ادامه تکرارها بپردازید، این عمل را می توان ۲ بار دیگر نیز تکرار کرد، یا اینکه از تکنیک دراپ ست بهره برد و پس از رسیدن به ناتوانی بلافاصله از مقدار وزنه ها کاسته و به ادامه تکرارها پرداخت.
موفق باشید.

نشر خم دمبل
قبلی «
بعدی »

6 دیدگاه ها

  1. سلام وقت بخیر من تو همین حرکت شانه ام آسیب دیده
    در حال تمرین بودم که شانه ام درد شدید گرفت و یک صدای مانند لغزش استخوان را شنیدم میشه بگید چه کار کنم ؟
    خیلی ممنون میشم

    • درود بر شما دوست عزیز، بایستی خدمتتان عرض کنم که تنها یک پزشک متخصص ارتوپدی می تواند شما را راهنمایی کرده و یاری رساند، این مبحث پیش آمده برای شما، کاملا در حوزه پزشکی است، امیدوارم هر چه سریعتر، بهبودی کاملا برایتان رخ دهد. پاینده باشید.

  2. سلام. من ۱۵ سالمه توی همه حرکات خوب میتونم انجام بدم ولی حرکت نشر خم یکم برام مشکله ایا راه خل دارع؟

  3. من فکر کنم نشر خم نشسته برای وسط کول است

    • درودها بر شما، نه کاملا، این موضوع به این امر بستگی دارد که ارتباط ذهنی عضلانی شما چگونه باشد و بر روی کدام یک از عضلات درگیر در این حرکت، جهت جابجاسازی وزنه مربوطه، تمرکز کرده باشید. موفق باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *