کاهش تعداد ست تمرینی – بخش پنجم

درودها بر شما، به مرور که بر سابقه تمرینی شما افزوده می شود، به نسبت هم، ارتباط ذهنی عضلانی، افزوده خواهد شد، چرا که شما در طی این مدت، تعداد ست ها و تکرارهای بیشتری را با هر عضله،کار کرده اید، یعنی تعداد انقباض ها و کشش های بیشتری به عضله تحمیل شده است، این باعث می شود که شما، با ارتباط بیشتری بتوانید فیبر عضلات درگیر در تمرین را، منقبض نمایید، به زبان ساده، ارتباط ذهنی عضلانی شما، گسترش یافته است.

در طی این سال ها، بارها برایم پیش آمده که به شاگرد عرض کرده ام، در حرکت همچون ددلیفت رومانیایی، هدف را روی ایجاد کشش و احساس آن، در طی کردن دامنه منفی قرار دهد، به این ترتیب، به مرور هم تکنیک اجرای حرکت، به صورت صحیح در ضمیر ناخودآگاه ایشان واقع شده و هم می توانند، ماهیچه هدف را، با تمرکز و کیفیتی فراتر از سابق، به رشد تحریک کنند.

همین حرکت را در نظر بگیرید، فرض بفرمایید که فرد مبتدی ما، با تقلید از برنامه های موجود این روزها، از مایک منتزر بزرگ، بخواهد حرکت ددلیفت رومانیایی را، در یک بازه تکرارهای ۱۲ الی ۲۰ به ناتوانی برساند، مشکل کار همین کلمه ناتوانی در این حرکت است.

خوب، ناتوانی در این حرکت یعنی چه؟ زمانی که شما تکرارها را تا جایی پیش می برید که دیگر نمی توانید یک بیومکانیک صحیح را رعایت کنید و یا اینکه، به صورت تدریجی، احساس ایجاد کشش در عضلات همسترینگ شما، رو به کاهش می گذارد، شما در حال نزدیک شدن و رسیدن به ناتوانی در این حرکت هستید، چرا که روند کارکرد، از روی همسترینگ و عضلات نشیمنگاه، کلا دارد به سمت فیله کمر می رود که تنها یک غفلت کافی است تا موجبات آسیب دیسک بین مهره ای را فراهم آورد.

ادامه دارد…
تندرست باشید.
مهران موسوی پور
سفارش برنامه تمرینی و برنامه غذایی:
۰۹۱۳۳۰۶۹۳۵۰

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *