بهترین رویه در پرورش عضلات؟…بخش سوم

درود ها بر شما، پس این تعداد ست و یک چنین حجم تمرینی، در اصل برای فردی که دوپینگ می کند و از انواع و اقسام داروهای آنابولیزان استفاده می کند، هیچ مشکلی ایجاد نکرده و ایشان به راحتی می توانند عضلاتشان را پرورش دهند، حال آنکه در یک چنین وضعیتی، کار اصلی پرورش عضلات را این داروها انجام می دهند نه یک چنین تمرینی.

با افزایش حجم تمرین، جدای از اینکه سیستم عضلانی شما، نیازمند مقدار زمان بیشتری جهت ریکاوری خواهد بود، سیستم عصبی شما، به نوعی خیلی سریعتر دچار خستگی مفرط شده و به سرعت شما (منظور از شما، ورزشکار طبیعی می باشد که از داروها استفاده نمی کند)، را وارد فاز تمرین زدگی و کاهش حجم توده عضلانی، می نماید. در اصل شما بایستی با استفاده از بار وارد شده بر عضلات در حین تمرین، محرکی را جهت رشد عضلانی ایجاد نمایید نه اینکه عضلات را تخریب کنید.

متناسب با حجم پایه یک گروه عضلانی، آن دسته ماهیچه، به حجم تمرینی بیشتر، پاسخی معکوس می دهد. برای مثال، اگر شما ۹ ست تمرینی را در مجموع برای ران های خود بکار ببرید، ممکن است همین ۹ ست برای عضلات بازوان شما، زیاد از حد بوده و تاثیرات معکوس را در رشد توده عضلانی، به بار آورد.
پس به صورت کلی، اندازه پایه گروه عضلانی نیز در انتخاب تعداد ست تمرینی ماثر بوده که می بایستی بهترین تعداد ست را با استفاده از آزمون و خطا، برای خود بیابید.

ادامه دارد…
شادمان باشید.
مهران موسوی پور.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *