اشتباهاتی رایج، در تغذیه افراد لاغر پیکر – بخش نهایی

درود بر شما، در نهایت به یک جمع بندی می پردازم. ورزشکاران عزیزی که دارای تیپ بدنی آکتومورف هستند، بایستی از تحمیل حالاتی مانند گرسنگی و تشنگی، به شدت به پرهیزند، البته این رویه می بایستی برای همه تیپ های بدنی وجود داشته باشد، منتها تیپ بدنی لاغر پیکری یا همان آکتومورف، از ایجاد این شرایط، بیشترین لطمه را خواهند دید.

دریافت کالری باکیفیت و صد البته حساب شده از مواد غذایی دارای ارزش و چگالی غذایی بالا، به صورت منظم، حداکثر در فواصل زمانی سه ساعت یکبار. پرهیز از مواد غذایی بی کیفیت مانند فست فود که معمولا به فرد یک احساس سیری کاذب داده و به سرعت قند خون را افزایش می دهد که به همان سرعت، بدن این قند را کاهش داده و ممکن است مجددا احساس گرسنگی و افزون بر آن، احساس ضعف و کمبود انرژی، به سراغ فرد آید.

در نظر گرفتن یک وعده غذایی سرشار از کربوهیدرات جهت صبحانه و پس از تمرین، تا ذخائر گلیکوژن بدن، پر شده و بدن در وضعیتی آنابولیزان یا به زبان ساده تر، در حالت ساخت توده عضلانی، قرار گیرد. افزودن تدریجی کالری دریافتی روزانه و بهره گیری از موادی که در حجم اندک، کالری با کیفیت بالایی را در اختیار شما قرار می دهند، مانند آجیل، تخم مرغ آبپز، شیر، موز و غیره…

امیدوارم که این سری از مطالب، خدمتتان مفید واقع شود.
سربلند باشید.
مهران موسوی پور.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *