پیچیدگی تغذیه!؟ – بخش دهم

درودها بر شما، کل ماجرای افزایش و یا کاهش وزن از منظر افزایش توده عضلانی و کاهش بافت چربی، در دریافت کالری مازاد بر نیاز و یا دریافت کالری کمتر از نیاز روزانه، خلاصه می شود. به صورت کلی، اگر شما، ۵۰۰ کالری بیشتر از نیاز روزانه خود مصرف نمایید که ترجیحا از منابع غذایی با کیفیت نیز تامین شود، در کنار یک تمرین و تغذیه اصولی، به مرور، منجرب به افزایش وزن توده عضلانی شما، می شود. از سوی دیگر، اگر به مقدار ۵۰۰ کالری کمتر از نیازتان به دریافت کالری روزانه بپردازید، این امر هم، بخصوص اگر در کنار یک تمرین هوازی باشد، موجبات کاهش بیشینه بافت چربی را برایتان به ارمغان می آورد.

حالا چرا ۵۰۰ کالری، چونکه برای اکثریت افراد، این یک عدد ایمن می باشد، چرا که با افزایش کالری دریافتی، بیش از مقدار ۵۰۰ کالری، بدن به سمت ذخیره بافت چربی، به شکلی بالقوه پیش می رود، در حالت دیگر، با کاهش بیش از ۵۰۰ کالری، شما توده عضلانی خود را، در معرض خطر شدید از دست دادن حجم عضلانی، قرار می دهید.

حال تصور کنید که شما به صورت روزانه، به ۲۵۰۰ کالری جهت تثبیت وزنتان، نیاز دارید، به اعتقاد مایک منتزر، که البته این درصد، امروزه هم برای خیلی از دانشمندان علم تغذیه، پذیرفته شده است، بدن یک پرورشکار، به صورت روزانه به ۶۰ درصد کالری از منابع کربوهیدرات، ۲۵ درصد از منابع پروتئین و در نهایت ۱۵ درصد از منابع چربی، نیازمند است.

ادامه دارد…
سرافراز باشید.
مهران موسوی پور
سفارش برنامه تمرینی و برنامه غذایی:
۰۹۱۳۳۰۶۹۳۵۰
@Coachmehran

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *