استراحت میان ست های تمرینی – بخش سوم

درودها بر شما، حال تصور بفرمایید که شما قصد دارید با استفاده از ست های استاندارد، یعنی بدون استفاده از تکنیکی همچون انواع سوپرست، عضلات را به هدف افزایش قدرت و حجم، تمرین دهید.

اجازه بدهید اینجا یک مطلبی را که قبلا نیز به آن اشاره کرده ام، مجددا کمی توضیح دهم. در هنر بدنسازی به قصد افزایش حجم توده عضلانی، شما بایستی به هدف افزایش قدرت تمرین کنید، نه به هدف افزایش حجم. خیلی از افراد تازه کار و کم تجربه، در تمرین خود، سعی می کنند که با تعداد تکرارهای بالا در هر ست، به هر ترتیب بر پمپاژ خون افزوده و عضلات را سرشار از دم عضلانی نمایند، با تصور اینکه به این شکل، تمام الزام جهت افزایش حجم توده عضلانی درگیر را، فراهم آورده اند. البته همین افزایش دم عضلانی، همچون تکنیک مربی برجسته، جناب هانی رامبد که البته اصل این داستان برای ده ۷۰ میلادی و مربی برجسته آن دوران، وینس جیروندا می باشد، می تواند تا حدودی شما را در افزایش حجم توده عضلانی یاری نماید ولی اصل قضیه، اعمال یک شرایط چالش برانگیز جهت عضلات در حال تمرین، با وزنه هایی است که شما را، معمولا در دامنه تکرارهای ۶ الی ۸ برای بالاتنه و ۱۰ الی ۱۵، جهت عضلات معمولا کند انقباض پایین تنه، به ناتوانی رسانده و تحریک به رشد را ایجاد کند.

شما بایستی تمرکز خود را روی رد شدن از این رنج تکرارها با یک وزنه مشخص قرار داده و عبور از این سد را با افزایش تدریجی مقدار وزنه مورد استفاده، مداوما استمرار ببخشید، یعنی فرضا با وزنه ۵۰ کیلو در جلوبازو هالتر با ۶ تکرار به ناتوانی می رسیدف جلسه بعدی سعی می کنید به ۸ تکرار رسید و مجددا برای جلسه بعد، وزنه را آنقدر سنگین می کنید تا در ۶ تکرار ناتوانی ایجاد شود. به این ترتیب شما در حال رعایت اصل اضافه بار به هدف افزایش قدرت و در نهایت افزایش حجم هستید.

ادامه دارد…
سربلند باشید.
مهران موسوی پور
سفارش برنامه تمرینی و برنامه غذایی:
۰۹۱۳۳۰۶۹۳۵۰
@Coachmehran

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *