اعمال اصل اضافه بار – بخش سوم

درودها بر شما، فرض بفرمایید که در مجموع، موارد ذکر شده در حرکت پارالل، مشابه با روند اجرا شده در جلسه قبلی بوده است، منتها با یک تفاوت، شما در جلسه قبلی، در ابتدا، حداکثر توانسته بودید ۵ تکرار را تا ناتوانی اجرا کنید، ولی در این جلسه دوم، به عدد ۶ تکرار رسیده اید، همین امر به ظاهر ساده و ناچیز، یعنی رعایت اصل اضافه بار.

عضلات ما، بایستی دلیلی برای رشد کردن داشته باشند، وگرنه، نسبت به موارد تعریف شده توسط ژنتیک ما، یک گام هم جلوتر نخواهند گذاشت و به صورت خود به خود، افزایش حجم را تجربه نمی کنند. همین یک تکرار بیشتر، همانند فرضا ۳۰ ثانیه یا ۱ دقیقه در معرض نور خورشید قرار گرفتن بیشتر، نسبت به دفعه قبلی در روند برنزه کردن پوست عمل می کند، در اینجا نیز عضله به فشار تحمیل شده، واکنش نشان داده و سعی می کند، حالتی را ایجاد نماید تا تحمل این فشار برایش راحت تر باشد، خوب اینجا افزایش حجم توده ماهیچه ای رخ می دهد تا بتواند همان یک تکرار بیشتر را با راحتی بیشتری اجرا نماید.

فرض بفرمایید که تعداد تکرارهای شما نسبت به جلسه گذشته، هیچ تغییری نداشته باشد، بجایش، ریتم اجرای تکرارها، افزایش داشته باشد، یعنی فرضا اگر ۳ ثانیه را صرف دامنه منفی می کردید، در این جلسه، ۴ ثانیه را برای این بخش در نظر بگیرید، یعنی در مجموع تکرارها را به صورتی آهسته تر نسبت به جلسه قبلی، اجرا کنید.

ادامه دارد…
برقرار باشید.
مهران موسوی پور
سفارش برنامه های تمرینی و غذایی:
۰۹۱۳۳۰۶۹۳۵۰

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *