تقسیم تمرینات چهار روزه – بخش بیست و هشتم

درودها بر شما، زیربغل هالتر خم، نیازی نیست که گوشزد کنم، این یکی از بهترین حرکات جهت ایجاد چگالی در عضلات زیربغل است، البته اگر در اجرای آن احساس عدم ایمنی در ستون فقرات خود دارید، می توانید بجایش همان قایقی سیم کش را اجرا کنید که دارای ایمنی بالاتری است.

یک زاویه فرضا ۷۰ درجه ای میان بالاتنه با سطح زمین، می تواند جهت این حرکت کفایت کند. بایستی این نکته را چه در این حرکت و چه در انواع حرکات پارویی زیربغل دیگر در نظر داشته باشید، مسیر حرکت دستان شما به سمت بالاتنه است. جهت تمرکز بر روی کارکرد زیربغل، باید دستها به سمت ناحیه مماس با پهلوها در فضایی کمی بالاتر از ناف باشد. هر مقدار وزنه را به سمت فضای بالاتری از بالاتنه بکشید، فرضا به سمت ناحیه زیرسینه، باعث افزایش کارکرد عضلات پشتی سرشانه خواهید شد و از کیفیت اعمال فشار بر روی عضلات هدف، می کاهید.

دستگیره یا میله هالتر را جهت افزایش حداکثری زیربغل، به سمت شکم کشیده و در انتهای دامنه مثبت، حداقل یک ثانیه مکث داشته باشید. خاطرتان باشد که کلا در حرکات پارویی زیربغل، در شروع دامنه مثبت، اول کتف ها به سمت عقب کشیده خواهند شد و در ادامه آن دستها به سمت عقب حرکت خواهند کرد. وزنه باید تا جای ممکن در یک خط مستقیم و بدون تاب دادن به آن و قوس دادن به مسیر حرکت آن، به سمت بدن کشیده شود. با تاب دادن به مسیر جابجایی وزنه، از درگیر شدن زیربغل ها کاسته و بر کارکرد عضلات ذوزنقه ای، بازوان و پشت سرشانه ها، خواهید افزود.

ادامه دارد…
سربلند باشید.
مهران موسوی پور

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *