تقسیم تمرینات چهار روزه – بخش دوم

درودها بر شما، بایستی در نظر داشته باشید که هر کدام از این تقسیمات تمرینی مناسب یکسری افراد می باشند، برای مثال سرعت ریکاوری آن فرد پس از جلسه تمرینی و ایجاد محیطی برای عضلات تا بتوانند تا جلسه بعدی تمرین، خود را بازیابی نموده و به رشد بپردازند. این فاصله زمانی از سوی مربوط به خود عضله درگیر در تمرین بوده و از سویی دیگر بر اساس سرعت بازیابی سیستم عصبی فرد، لحاظ می شود.

فرض بفرمایید که شما یک جلسه تمرینی سنگین بر روی عضلات پایین تنه را پشت سر گذاشته اید، فردای آن را به استراحت پرداخته و در روز بعد می خواهد به تمرین عضلات زیربغل مشغول شوید. با اینکه هنوز مقداری درد و کوفتگی عضلانی را در فرضا چهار سر ران خود احساس می کنید، ولیکن در مجموع یک حس شاداب بودن را در کل بدن خود تجربه می کنید، این به خودی خود نشان می دهد که سیستم عصبی شما از جلسه تمرین قبلی ریکاوری کرده و می تواند در تمرین شما را یاری رساند.

از سوی دیگر، ممکن است هیچ گونه درد و یا احساس کوفتگی در عضلات درگیر در جلسه قبلی تمرین خود نداشته باشید ولیکن حس و حال اعمال فشار حداکثری را بر روی عضلات زیربغل خود نداشته باشید و یا اینکه اگر به سراغ تمرین بروید، احساس کنید که به صورت تمام و کمال، انرژی لازم را دارا نیستید، این می تواند نشان از عدم ریکاوری سیستم عصبی عضلانی باشد (توجه داشته باشید که عرض کردم می تواند، نه حتما و الزاما دلیل اش این است). پس هوشمندانه تمرین کنید.

ادامه دارد…
شاد باشید.
مهران موسوی پور

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *