تنوع در حرکات – بخش هفتم

درودها بر شما، همین افزودن مقدار تکرارهای بکار برده شده جهت بخش به نسبت داری توسعه کمتر، آن هم با استفاده از یک تکنیک شدت دهنده، می تواند به نوعی یک رعایت حق تقدم به حساب بیاید و با استفاده از آن، به مرور بر تناسب عضلانی لازم در بین بخشهای مختلف رسید.

تکنیک های شدت دهنده قابل استفاده در این دو حرکت فراوان هستند که در گذشته، در سری پست های مختلفی در خصوص پرورش گروه های مختلف عضلانی، خدمتتان شرح داده ام که می توانید از آنها بهره ببرید. اگر به صورت فول بادی هر روزه تمرین می کنید، همین سوپرست عضلات متقابل برای یک جلسه تمرینی، جهت عضلات سینه ای و زیربغل کفایت می کند، جلسه بعدی دو حرکت دیگر، هر یک برای یک گروه عضلانی انتخاب کرده و رویه را ادامه می دهید. اگر هم مشابه روندی که در ابتدای این پست ها توضیح دادم پیش می روید، به ادامه ماجرا می پردازم.

خوب تا اینجا ما این دو گروه عضلانی را با استفاده از حرکات تک مفصلی، پیش خسته کرده ایم، حال بر حسب نیاز و آناتومی بدنمان به سراغ حرکات بعدی می رویم، فرض می گیریم در عضلات نام برده، دارای توسعه نسبی هستیم، حال در اینجا می توانیم از دو حرکت که فوق العاده جهت پرورش این دو گروه عضلانی مناسب می باشند، بهره ببریم، پارالل و بارفیکس دستها به عرض شانه ها و مچ برعکس با تمرکز بر کارکرد عضلات زیربغل؛ اگر هم نمی توانید این دو حرکت را اجرا کنید، پرس زیرسینه دمبل و لت سیم کش با گیرشی متناسب با نوع بارفیکس نام برده شد.

ادامه دارد…
سرافراز باشید.
مهران موسوی پور

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *