پرورش عضلات کول، سرشانه – بخش هفتم

درودها بر شما، به سراغ حرکات ایزوله بخش پشتی سرشانه می روم. انواع اجرای حرکات نشر خم، با استفاده از سیم کش، دمبل و بکارگیری حرکت باترفلای معکوس. در بین اینها، بهترین نوع درگیری را می توان با استفاده از دستگاه قفسه سینه یا همان باترفلای در وضعیت معکوس آن ایجاد نمود.

جهت اجرای این حرکت، می بایستی دستگیره های دستگاه را آنچنان تنظیم نمایید که هم دامنه حرکتی کاملی را ایجاد کنید و هم در انتهای دامنه منفی، وزنه بر روی پایه مربوطه، قرار نگرفته باشد، چرا که به این ترتیب، بار تمرینی به صورت لحظه ای از دوش عضلات درگیر برداشته می شود. جهت تمرکز فشار از نظر تحریک عصبی عضلانی، اگر دستگاهی که در اختیار دارید دارای دستگیره ای باشد که بتوانید در زمان گیرش، کف دستان شما به سمت زمین قرار بگیرد، خواهید توانست که در انتهای دامنه مثبت، یک انقباض عمیق تر را بر عضلات مربوطه، تحمیل نمایید.

باترفلای معکوس

از وزنه ای استفاده کنید که بتوانید در انتهای دامنه مثبت یک مکث کوتاه داشته باشید و این امکان را به شما بدهد که در حین اجرا، ستون فقرات را مستقیم و بدون قوز کردن حفظ کرده، سینه کاملا به پد دستگاه چسبیده باشد، در حین پیشبرد تکرارها، کتف ها را از عقب به یکدیگر نزدیک کرده تا بتوانید بیومکانیک صحیح مورد نیاز جهت کارکرد حداکثری بخش پشتی سرشانه ها را فراهم آورید.

ادامه دارد…
برقرار باشید.
مهران موسوی پور

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *