پرورش عضلات دو سر ران – بخش هشتم

درودها بر شما. حرکت پشت ران هالتر، از آن دسته حرکاتی است که نمی توان جهت افزایش شدت، تکنیک های پر کاربرد در دیگر حرکات را، جهت آن بکار برد، می بایستی حداکثر به رویه های استراحت و توقف و سوپرست های پیش خستگی، پس خستگی، عضلات متقابل و ترکیبی، بسنده کرد، هر چند می توان از درآپ ست ها نیز بهره برد ولیکن ممکن است عضلات پشت ران ورزشکار به درستی در بخش هایی که وزنه کاسته شده و به تکرارها ادامه داده می شود، به ناتوانی نرسند، چرا که عضلات فیله کمری که نقش کمکی را در این حرکت بازی نموده، زود تر خسته شده و همین امر می تواند ایمنی حرکت و مستقیم حفظ کردن ستون فقرات را در طی تکرارها، به خطر بی اندازد.

جهت رویه پیش خستگی، می توانید به راحتی حرکت پشت ران دستگاه را تا ناتوانی و چه بسا فراتر از آن، با استفاده از فرضا تکنیک تکرارهای کمکی پیش برده، بدون درنگ به سراغ پشت ران هالتر آمده و یک ست استاندارد و یا با استفاده از رویه استراحت و توقف را، اجرا نمایید. جهت بکارگیری از تکنیک پس خستگی، این موارد شرح داده شده، برعکس اجرا خواهد شد، یعنی در ابتدا پشت ران هالتر و سپس پشت ران دستگاه.
سوپرست ترکیبی نیز می تواند لانژ با گامهای بلند و یا هاک اسکوات و پرس ران با قرار دادن پاها در بخش بالایی سینی دستگاه تا ناتوانی اجرا شود، بدون درنگ حرکت پشت ران دستگاه.

ادامه دارد…
پاینده باشید.
مهران موسوی پور

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *