پرورش عضلات زیربغل – بخش بیست و ششم

درودها بر شما، یکی دیگر از حرکات تقویت کننده عضلات زیربغل که واقعا به توانایی آن در ایجاد حالت آنابولیسم در بدن ورزشکار، کمتر توجه می شود، حرکت ددلیفت استاندارد بوده که به صورت همزمان، شمار بالایی از عضلات اسکلتی را، درگیر ساخته و در صورت پیشروی تا ناتوانی، به شدت به رشد تحریک خواهد نمود.

در این حرکت، می بایستی اصولی تقریبا پیچیده را، به منظور جابجاسازی بار مورد استفاده، از نظر بیومکانیکی رعایت کنید تا بدن را، به خصوص ستون فقرات، در معرض آسیب دیدگی قرار ندهید. اگر تازه کار هستید، بهترین امر، مدتی اجرای این حرکت با استفاده از یک میله هالتر استاندارد بدون وزنه اضافی است، تا به نوعی، اجرای تکرارها، در بدن شما جاگیر شود. اکثرا این حرکت را، به صورت عمده، با انقباض عضلات فیله کمری خود اجرا می کنند، نه با پرس نمودن ران ها و کف پا بر سطح زمین و اجرای دامنه مثبت تکرارها.

حرکت ددلیفت استاندارد و عضلات درگیر در حرکت

در این حرکت، اگر همه چیز درست پیش رود، عضلات ساعد شما، بخش پشت سرشانه ها، عضلات زیربغل، ذوزنقه ای، فیله کمری، شکم، همسترینگ و چهار سر ران، به خوبی تقویت خواهند شد. ضمنا، ددلیفت از آن دسته حرکاتی می باشد که به عضلات پشت شما، ضخامت و چگالی می بخشد. ممکن است، به منظور گیرش وزنه، و پیشروی تا ناتوانی، نیازمند باشید، از بند لیفت بهره برده، یا از گیرش مچ دستان یکی از زیر یکی از رو، استفاده کنید، یعنی کف یک دست به سمت بدن، و دست دیگر در جهت مخالف، این حالت از رها شدن وزنه از دستان شما، تا حدود زیادی، جلوگیری می کند.

ادامه دارد…
شاد باشید.
مهران موسوی پور

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *