پرورش عضلات سینه ای – بخش هجدهم

درودها بر شما، اگر به صورت کلی، توان اجرای حرکت پارالل را با در نظر گرفتن فرضا یک ثانیه جهت دامنه مثبت، یک ثانیه ایجاد انقباض در انتهای دامنه مثبت و حداقل دو ثانیه دامنه منفی جهت هر تکرار، دارا باشید و بتوانید بین ۱۰ الی ۱۲ تکرار را به این شکل اجرا نمایید، شاید دیگر وقتش باشد که از یک مقدار وزنه اضافی که با استفاده از آزمون و خطا بدست خواهد آمد، در این حرکت بهره ببرید.

به شخصه، جهت شاگردانم، توصیه می کنم، زمانی که بتوانند ۱۵ تکرار کامل از این حرکت را با فرم صحیح آن اجرا کنند، از یک مقدار وزنه ای استفاده نمایند که حداقل ۸ تکرار را به صورت کامل و با فرم صحیح بتوانند با آن اجرا نمایند. رفته رفته، با رعایت اصل اضافه بار، سعی کنند تا به تعداد تکرار ۱۵ برسند، در آنجاست که مجددا از یک وزنه کمی سنگین تر بهره خواهند برد، به گونه ای که به همان تعداد ۸ تکرار در شروع برسند.
برخی باشگاه ها، به کمربند مخصوص جهت اضافه نمودن وزنه در یک چنین حرکاتی، مجهز هستند، اگر موجود نبود، می توانید یک وزنه را به طریقی در کمربند ورزشی خود قلاب نمایید. حالا در اینجا است که می شود از درآپ ست و استراحت توقف، جهت شدت بخشیدن در تمرین بهره برده یعنی تکرارها را تا ناتوانی پیش برده، وزنه را رها کنید و بدون درنگ به ادامه تکرار ها، مجددا تا ناتوانی بپردازید. سپس فرضا ۱۵ ثانیه استراحت و بار دیگر تا ناتوانی.

ادامه دارد…
شاد و سربلند باشید.
مهران موسوی پور

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *