شیر کاکائو، سوخت گیری بعد از یک جلسه تمرینی…

خیلی از عزیزان سوال می فرمایند که بهترین ماده غذایی طبیعی غیر از مکملهای غذایی، جهت بلافاصله بعد از یک جلسه تمرینی چیست؟!
بنده هم پاسخ می دهم؛ شیر کاکائو

یک لیتر شیر کاکائو حاوی ۳۵ گرم پروتئین بوده که ۳۰ درصد آنرا لاکتالبومین یا همان وی تشکیل داده و ۷۰ درصد آن را کازئین.
این دو در کنار همدیگر کولاک می کنند، وی به سرعت هضم و جذب شده و نیاز آنی عضلات را تامین کرده و کازئین نیز به آرامی بدن شما را از آمینواسیدها تغذیه می کند.
همچنین شیر کاکائو حاوی قند ساده با ضرییب گلیسمیک بالا نیز هست که موجبات سرکوب هورمون کورتیزول را که مخرب عضلات بوده به سرعت فراهم می کند و ذخایر گلیکوژنی عضلات و کبد شما را احیا می کند.

کاکائو موجود در این نوشیدنی مغزی به افرادی که از نوشیدن شیر نفخ می کنند کمک کرده تا این نفخ کردن را کاهش دهد، همچنین همچون آنتی اکسیدانی قوی عمل کرده و عضلات را در برابر رادیکالهای آزاد محافظ می کند.
می توانید شیر کاکائو را درون میکسر ریخته و سه تا پنچ سفیده تخم مرغ آبپز به آن بی افزایید، بعلاوه یک عدد موز و دو عدد بسکویت ساقه طلائی که کربوهیدارت کمپلکس شما را نیز جهت سرعت بخشیدن به فرایند ریکاوری گلیکوژن عضلات، تامین خواهد کرد.
شیر کاکائو سرشار از پتاسیم و سدیم نیز هست که در کنار موز اضافه شده به ترکیب جهت متعادل کردن این دو الکترولیت در بدن شما بعد از یک جلسه تمرین فشرده، عالی عمل خواهند کرد.

منبع:
https://www.fitnessmagazine.com/recipes/healthy-eating/superfoods/chocolate-milk-after-workout/

قبلی «
بعدی »

2 دیدگاه ها

  1. سلام جناب موسوی پور-
    فوق العاده

    بخش تغذیه رو هم عالی پوشش دادین …(خلاصه و مفید)…
    مخصوصا اینکه بعضا مقادیر مواد مصرفی رو عنوان میکنین…
    عالی هستید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *