مکمل های غذایی، افسانه یا واقعیت، کاربرد اصولی – بخش چهارم

درودها بر شما. یکی از مکمل های غذایی واقعا مفید در رشته های ورزشی قدرتی – سرعت که واقعا مورد بی مهری قرار گرفته است و هر چند صباحی، شایعاتی در خصوص مضز بودن آن منتشر می شود که هیچکدام پایه علمی نداشته و نه دارند، کراتین بوده که در فرم مونوهیدرات آن، به نوعی پر مصرف ترین مکمل غذایی در این رشته ها، می باشد.

تاکنون بیش از ۷۰۰ بار، توسط مجامع علمی آزمایشگاهی، بر روی این مکمل غذایی، تحقیق جامع صورت گرفته است، همگی آنها نشان از بی ضرر بودن این مکمل داشته چرا که بدن آدمی تا حدودی خود قادر به تولید این ماده بوده و همچنین بوسیله مصرف گوشت قرمز و تا حدودی گوشت ماهی تن، می توان نیازهای بدن را تامین کرد. برای مثال، شما می توانید حدودا ۴٫۵ گرم کراتین را با مصرف نیم کیلو ماهی تن، بدست آورد که این مقدار کاملا تقریبی بوده و از کیفیت فیله ماهی و کیفیت تهیه محصول تا محصولی دیگر، متفاوت خواهد بود، ضمن اینکه برای دریافت روزانه این مکمل، به احتمال زیاد به صرفه تر می باشد که فرد ورزشکار به دنبال تهیه مکمل آن باشد تا دریافت برنامه ریزی شده از مواد غذایی.

این ماده به نوعی تامین کننده اصلی انرژی سلول ها بوده که باعث افزایش حجم آب درون سلول عضلانی گشته و به این ترتیب کارایی و ظاهر توده علانی را ارتقاء می بخشد. ضمنا هیچ مدرکی دال بر افزایش تاثیر آن بوسیله بارگیری نمودن که در گذشته مرسوم بوده، وجود ندارد و همچنین یکسری تحقیقات نشان داده که دریافت ۳ تا ۵ گرم از این مکمل، به صورت روزانه، نیازهای بدنی فرد را تامین خواهد نمود.

ادامه دارد…
پاینده باشید.
مهران موسوی پور

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *