توقف عضلات، در مسیر رشد – بخش پنجم

درودها بر شما، همانگونه که قبلا خدمتتان عرض گردید، مایک منتزر، در زمانی که قصد تمرین دادن عضلات سرشانه خود را، پس از عضلات سینه داشت، تنها به نشر از جانب بسنده می نمود، البته بخش پشتی این عضلات را به همراه عضلات زیربغل تمرین می داد که آن نیز داستانی دیگر دارد.

پس مطابق با اعتقاد ایشان، بخش جلویی عضلات سرشانه به قدر کافی در تمرین عضلات سینه ای درگیر بوده و نیازی به اعمال بار مستقیم، نمی باشد. در کنار این موضوع، ایشان دارای بخش جلویی عضلات دلتوئید بسیار توسعه یافته ای نیز بودند.
حال باز گردیم به مثالمان، این موضوع تا حدود زیادی در خصوص عضلات سه سربازویی نیز صدق می کند، یعنی به مقدار زیادی در تمرین عضلات سینه ای دچار پیش خستگی می شوند، حال شما قصد دارید این گروه عضلانی را در انتهای تمرینی که اول آن به عضلات سینه ای پرداخته اید، تمرین داده و به رشد تحریک نمایید، در اینجا یک عمل هوشمندانه می تواند انتخاب یک حرکت تمام عیار جهت عضلات سه سربازویی بوده و کلا تمرین را با همین یک حرکت آغاز نموده و پایان دهید، حرکت هم باید از جمله آن دسته حرکاتی باشد که هر سه سر عضلات سه سربازویی را در کنار یکدیگر تمرین داده و به رشد تحریک نماید.

در گذشته، به سه حرکت مختلف که جهت عضلات سه سربازویی دارای یک چنین خاصیتی هستند، پرداخته ام، حرکت شنا دست الماسی، کیک بک دمبل و حرکت دیپ میان دو نیمکت. شما می توانید در جلسات مختلف تمرینی، یکی از اینها را انتخاب کرده و در صورت صلاحدید خود و سطح انرژی آن روز تمریناتان، با استفاده از تکنیک های شدت دهنده و یا اصلا بدون تکنیک خاصی تمرین را پیش برده و عضلات مربوطه را به رشد تحریک نمایید، در عین حال کمیت تمرین را در حداقل خود حفظ نموده و کیفیت را به بیشینه مقدار خود برسانید.

ادامه دارد….
موفق و پاینده باشید.
مهران موسوی پور.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *