افزایش شدت – بخش دهم

درودها بر شما، همانگونه که خدمتتان عرض کردم، به شخصه جهت تمرین عضلات سه سربازویی، استفاده از تکنیک های شدت مضاعفی همانند کمکی یا همان تکرارهای اجباری، منفی و فشار منفی را، پیشنهاد نمی کنم، چرا که ضررشان بیشتر از فوایدشان است. این تکنیک ها، می توانند در صورت کاربرد، بخصوص اگر مقدار وزنه یا همان بار تمرینی مورد کاربرد، قابل توجه باشد، به مفصل آرنج به شدت آسیب وارد کرده که در صورت ایجاد این مشکل، کلا دست شما را بند خواهد کرد.

برای تمرین این عضلات، در صورت اینکه بخواهید بر شدت تمرین بی افزایید، به راحتی می توانید در خیلی از حرکاتی که با دستگاه اجرا می شوند، همانند انواع اجرا شده با استفاده از سیم کش، از تکنیک های درآپ ست، پیش خستگی و استراحت و توقف بهره برده و در کنارشان از تکرارهای نیمه و یک چهارم دامنه حرکتی و انقباض ایزومتریک، بهره ببرید.

جهت عضلات دوسر بازویی، تکنیک فشار منفی که در آن، یار تمرینی در جهت جاذبه زمین، بر بار تمرینی نیرو اعمال می کند، یعنی تو گویی مقدار وزنه در بخش منفی تکرارها افزایش می یابد، می تواند در صورت عدم تمرکز و کنترل روی حرکت، باعث پارگی شدید در عضله و یا تاندون شده، لذا بهتر است جهت این عضله، بکار گرفته نشود. دیگر تکنیک ها را به راحتی و به گونه ای ایمن، خواهید توانست بر روی این عضله بکار گرفته و عضله را به بیشترین پتانسیل رشد آن، تحریک نمایید.

ادامه دارد….
استوار و مانا باشید.
مهران موسوی پور.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *