افزایش شدت – بخش ششم

درودها بر شما، بگذارید کمی بیشتر به صورت عملی این روند را خدمتتان توضیح دهم. فرض بفرمایید که قصد تمرین عضلات سینه ای، بخش های جلویی و میانی سرشانه ها، ذوزنقه ای و در نهایت سه سربازویی را دارید.
جهت عضلات سینه ای، پرس بالا سینه هالتر، قفسه سینه دستگاه، پرس سینه دستگاه با شیب منفی و در نهایت پارالل را انتخاب نموده اید. برای عضلات سرشانه، کول هالتر با گیرش بازتر از عرض شانه، که به صورت همزمان موجبات تقویت عضلات میانی سرشانه ها و کول را فراهم می آورد و پرس سرشانه هالتر از جلو را در برنامه دارید. در نهایت جهت تقویت و افزایش حجم توده عضلانی سه سربازویی، شنا دست الماسی و حرکت کیک بک دمبل را، انتخاب می کنید.

بایستی خدمتتان، با اطمینان عرض کنم که، این ترکیب، ریز و درشت گروه های عضلانی شرح داده شده را می تواند با قدرت هرچه تمام تر به چالش کشیده و سیگنال رشد را رهاسازی نماید.

تمرین را با عضلات سینه ای آغاز می کنیم، پس از گرم سازی اولیه، وزنه ای را انتخاب می کنیم که فرضا در تکرارهای ۶ الی ۸ به ناتوانی برسیم، حال پیشروی تا ناتوانی، ورزشکار با سابقه درخور، می تواند در انتها ۵ الی ۱۰ تکرار کمکی اجرا کرده، آنچنان که دیگر نتواند به گونه ای ایمن، روی سرعت حرکت وزنه در دامنه منفی کنترلی داشته باشد، حال سی ثانیه استراحت، سپس یک انقباض ایزومتریک، یعنی نگاه داشتن همان وزنه در میانه حرکت، تا هر زمان که توان شما اجازه می دهد و در نهایت رفته رفته وزنه در جهت جاذبه زمین پیش رفته و شما به ناتوانی ایزومتریک خواهید رسید. باشد که رستگارررر شوید?…..

ادامه دارد….
بهروز و فرخنده باشید.
مهران موسوی پور.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *