تقسیم بندی تمرینات، با رویکردی کاربردی – بخش اول

درود ها بر شما، در گذشته، به صورت مفصل، درباره تقسیم بندی عضلات جهت تمرین در طول یک بازه زمانی مشخص، موارد فراوانی را عرض کرده ام، با توجه به سوالات مکرر و ابهاماتی که برای خیلی از عزیزان وجود دارد، قصد دارم، مجددا کمی به این مورد، به صورت کاربردی تری، بپردازم.

شما می توانید بر حسب سابقه تمرینی، اهداف ورزشی، ژنتیک و سطح ریکاوری بدنی خود و همچنین ضعف در برخی گروه های عضلانی، اقدام به تقسیم بندی تمرینات خود، بنمایید. برای مثال، در تمرینات فول بادی، ما انواع ذیل را داریم:

از شنبه تا پنج شنبه، به صورت هر روز، اجرای تمرینات فول بادی که بایستی کاملا و با وسواسی خاص اقدام به طراحی و انتخاب حرکات تمرینی جهت این رویه، نمود.
شنبه، دوشنبه و چهار شنبه، تمرین، یک شنبه، سه شنبه، پنج شنبه و جمعه استراحت.
شنبه و سه شنبه تمرین، مابقی هفته نیز استراحت.

برای تمرینات به روش اصطلاحا Push، Pull، Leg، که در آن، بدن را به سه بخش بالاتنه شامل عضلات پرس کننده وزنه، بالا تنه، عضلات کشنده وزنه و پایین تنه، تفکیک نموده و به اشکال مختلفی اقدام به تقسیم بندی می کنند:
شنبه و سه شنبه: عضلات پرس کننده وزنه
یکشنبه و چهارشنبه: کشنده وزنه
دوشنبه و پنج شنبه: عضلات پایین تنه، شکم و فیله کمری.
یا به این شکل:
شنبه: عضلات پرس کننده وزنه
یکشنبه: کشنده وزنه
دوشنبه: عضلات پایین تنه، شکم و فیله کمری
سه شنبه استراحت
چهارشنبه: عضلات پرس کننده
پنج شنبه، عضلات کشنده وزنه
جمعه استراحت
حال در شنبه هفته بعدی، این چرخه بوسیله عضلات پایین تنه آغاز می شود که به همراهش بخش میان تنه نیز تمرین داده می شود، مجددا سه روز تمرین، یک روز استراحت، دو روز تمرین و یک روز استراحت و ادامه چرخه…

ادامه دارد…
سعادتمند باشید.
مهران موسوی پور.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *