بهترین های ساخت قدرت و افزایش حجم توده عضلات – بخش نهایی

درودها بر شما، در خصوص تقسیم بندی عضلات، جهت اجرای تمرینات مربوطه، به قدر کافی، در گذشته بوسیله تعدادی پست پشت سر هم، خدمتتان مطلب ارائه کرده ام، تنها این نکته را لازم دیدم که در اینجا خاطر نشان سازم؛ یکی از عوامل محرک عضلات به رشد، افزایش فرکانس تمرینی در یک مدت مشخص، می باشد. برای مثال، ورزشکاری که یک گروه عضلانی خود را سه بار در طی یک هفته تحت فشار قرار می دهد، یک فرکانس تمرینی بیشتری را نسبت به ورزشکار دیگری که هر گروه عضلانی را یکبار در هفته، تمرین می دهد، بکار گرفته است.

از سوی دیگر، تمرینات فول بادی با رویکرد ویژه ای که بتوان به وسیله آن، حداقل بین پنج تا شش روز از هفته را به صورت پشت سر هم، هر روز، کل گروه های عضلانی اسکلتی اصلی درگیر در تمرینات بدنسازی را مورد تمرین قرار داد، از آن مدل سه روز نیز، دارای فرکانس تمرینی بالاتری می باشد.

همانطور که در مدتی قبل، در خصوص این نوع از اجرای رویه فول بادی، پست قرار دادم، می بایستی به منظور ایجاد ریکاوری میان جلسات تمرینی، در طی هر جلسه، از حداقل تعداد حرکات و ست ها، بهره برد، برای مثال، جهت همین عضلات سینه، روز اول حرکت پرس بالا سینه هالتر یا دمبل، روز بعد پارالل، روز سوم، حرکت قفسه سینه دستگاه، روز چهارم پرس سینه روی میز با شیب منفی، روز بعد شنا سوئدی و روز ششم، قفسه بالا سینه دمبل یا سیم کش….

به این ترتیب شما حجم تمرین را حداقل نگاه داشته و کیفیت آن را حداکثر.
سخن آخر اینکه، بایستی به زبان بدن خود مسلط شده و به دقت سیگنال های ارسالی از آن را دریافت نموده و به درستی در خصوص اجرای تمرینات و مقدار استراحت مورد نیاز خود، تصمیم بگیرید.

موفق باشید.
مهران موسوی پور.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *