آناتومی حرکت پرس سرشانه دمبل موازی – بخش سوم

درود بر شما، همانگونه که بارها عرض کرده ام، به هیچ عنوان نمی بایستی که در حین اجرای حرکات، نفس خود را حبس کنید، این موضوع شامل این حرکت نیز می شود. توصیه می کنم که در زمان پرس کردن وزنه یا همان دامنه مثبت حرکت، عمل بازدم را انجام داده یعنی نفس را بیرون داده و در حین اجرای دامنه منفی، عمل دم یا نفس گیری را انجام دهید.

به هیچ عنوان سر خود را به تکیه گاه پشتی، فشار ندهید، این یکی از مواردی است که در زمان استفاده از وزنه بیش از حد سنگین، معمولا رخ می دهد که فرد با فشار آوردن بوسیله عضلات گردن بر سر تکیه داده شده به پشتی نیمکت، سعی در به بالا پرس کردن وزنه، دارد، این عمل به مرور می تواند باعث ایجاد مشکلاتی در مهره های گردن، گردد.

همچنین در هیچ مدل از اجرای حرکات پرس سرشانه، نبایستی آرنجها، از تنه به سمتی عقب تر قرار گیرند، یعنی مثل پرس سرشانه هالتر از پشت که می تواند به شدت برای مفصل شانه، آسیب زا باشد، بهترین حالت، در زمانی که می خواهید آرنجها به سمت بیرون متمایل شوند، قرار دهی آنها، کمی جلوتر از تنه، روبه داخل می باشد.

در تمامی حرکات بدنسازی، معمولا توصیه به اجرای دامنه کامل یک تکرار، شده است، حرکات سرشانه از نوع پرسی، می توانند دارای دامنه ای از مماس شدن دستها یا دمبل ها با شانه شروع شده و به انتهای بالای حرکتی، یعنی کمی قبل از قفل شدن آرنج ها، ختم شوند. برای اینکه مجددا فشار اعمال شده بر مفصل سرشانه را کاهش دهید و بر فشار اعمال شده به عضلات سرشانه، تاکید داشته باشید، توصیه می کنم که انتهای دامنه منفی را در نقطه ای قرار دهید، که تقریبا بخش بازوان شما با کمربند شانه ای شما، در یک خط قرار می گیرد و آرنجها را از این نقطه پایین تر نبرید.

ادامه دارد…
پاینده باشید.
سید مهران موسوی پور

قبلی «
بعدی »

2 دیدگاه ها

  1. سلام
    مرسی از مطلبت ولی سلطان ای کاش بیشتر در مورد عضله هدف صحبت میکردی

    • درودها بر شما دوست عزیز، البته همانطور که مشاهده می فرمایید، این مطلب در چند پست ارائه شده و کلا به تفسیر این حرکت و نقش آن روی بخش های جلویی و میانی سرشانه، پرداخته است. موارد دیگری در سایت وجود دارد که فرضا به تقویت بخش میانی سرشانه نیز، پرداخته است. موفق باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *