برنامه غذایی… یا مکمل های غذایی – بخش نهایی

درود بر شما، هستند ورزشکاران سطح پیشرفته ای که، دارای وزن توده عضلانی بسیار سنگینی می باشند. برای مثال، عزیزانی را در نظر بگیرید که وزن دوران مسابقاتشان، بالای صد کیلوگرم است. برای ایشان، مصرف یکسری مکمل های غذایی، می تواند در کنار داشتن تغذیه ای بسیار مناسب از مواد غذایی مرسوم، مفید باشد.
مکمل هایی مانند پروتئین وی، پروتئین کازئین، کراتین، آمینو اسید های BCAA، گلوتامین، مکمل های تقویت کنند سوخت و ساز مانند مکمل های حاوی کافئین و مولتی ویتامین ها.

ایشان به دلیل اینکه پس از سالیان دراز ممارست در امر تمرین، توانسته اند، آنچنان ارتباط قوی عصبی، ذهنی عضلانی را ایجاد نمایند و قادر هستند به نحوی بسیار ماثر به تمرینات خود بپردازند و فشار خرد کننده ای را بر عضلاتشان تحمیل نمایند، مکمل هایی که ذکر شد، می توانند برایشان بسیار مفید باشند. برای مثال، پس از یک جلسه تمرین، معمولا ترکیبی حاوی قند های ساده، کراتین، وی و کازئین را، مصرف می نمایند. این رویه باعث خواهد شد که بدن، به سرعت در وضعیت آنابولیزان یا به زبانی ساده، در حالت عضله سازی قرار بگیرد.

در طول شبانه روز نیز، از این مکمل ها، بی بهره نخواهند بود، برای مثال، صبح ناشتا از وی استفاده می کنند و یا قبل از خواب از کازئین. البته بایستی خاطر نشان کنم که ایشان به دقت حساب و کتاب این پروتئین وارد شده به بدن و مقدار کالری آن را داشته، تا مبادا به شکلی کالری مازاد دریافت کنند که منجرب به افزایش وزن توده چربی شود.

خوب این مطلبی است که اصلا ورزشکاران سطح مبتدی و متوسط، به آن توجهی ندارد. در نظر نمی گیرند که این مکمل پروتئینی نیز خود دارای کالری می باشد، یعنی اگر صد درصد پروتئین باشد، به ازای هر یک گرم آن، فرد ۴ کالری، دریافت کرده است. مبحث محاسبه کالری، سطح مبتدی، متوسط و یا پیشرفته، نمی شناسد. شما بایستی از همان ابتدای امر شروع به این ورزش، پایه تغذیه خود را استوار قرار داده، تا روندی رو به رشد با پیشرفتی قابل توجه را در افزایش وزن توده عضلانی به همراه پایین نگاه داشتن وزن توده چربی، حاصل کنید.
برای یک چنین محاسباتی، می توانید به دیگر مطالبی که در خصوص کالری ها، محاسبات افزایش و کاهش وزن و دیگر موارد تغذیه ای و تنظیم برنامه غذایی، ارائه کرده ام، مراجعه فرموده، مطالعه کنید و به شخصه امیدوارم خدمتتان مفید، واقع گردند.
پس هوشمندانه تغذیه کنید.

جهت تهیه برنامه های تمرینی و تغذیه ای، متناسب با ژنتیک، شرایط شغلی و اجتماعی و اهداف خود، می توانید با بنده در تماس باشید، آیدی تلگرام:
@mehranmoosavipour
برقرار باشید.
سید مهران موسوی پور.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *