برنامه غذایی… یا مکمل های غذایی – بخش چهارم

درود بر شما، مکمل های غذایی، اگر بخواهیم واقعا به گونه ای صحیح، به ساختار عملکرد آنها و هدف از ساخت شان، نگاهی بی اندازیم، در خواهیم یافت که، مصرف آنها، بدرد هر شخصی نمی خورد. البته در این میان، هستند مکمل هایی مانند کراتین و یا برخی مواد افزایش دهنده نرخ سوخت و ساز، مانند کافئین، که در صورت سلامت کامل بدنی فرد و عدم حساسیت نسبت به این گونه مواد، بر حسب نیاز و زیر نظر متخصص امر، می توان نسبت به مصرف آنها اقدام کرد.

از سوی دیگر، فرض بفرمایید، مقدار پروتئین و دیگر عناصر درشت مغذی مورد نیاز یک فرد ۷۵ کیلوگرمی، در طول شبانه روز، بوسیله تغذیه از مواد غذایی مرسوم، متناسب با اهداف ورزشی ایشان، کاملا تامین باشد. مکمل ها، همانگونه که از نامشان پیداست، وظیفه تکمیل را بر عهده دارند، مثلا مکمل های غذایی مولتی ویتامین، که می توانند در صورت نیاز، موارد مربوطه را، برای فرد استفاده کننده، تامین نمایند.

حال در خصوص درشت مغذی ها، اگر واقعا فرد یک رژیم غذایی به درستی تنظیم شده را رعایت نماید و بدن خود را تامین کند، واقعا چه نیازی به مصرف مکمل ها است؟؟؟

برای یک چنین فردی، حداکثر می توان، توجه داشته باشید که عرض کردم می توان، نه اینکه حتما، از یک مکمل غذایی پروتئینی مانند وی، جهت بلافاصله بعد از یک جلسه تمرینی سنگین و صبح ناشتا، بهره برد. این ماده غذایی، درصورتی که از انواع هیدرولیز شده و یا ایزوله، باشد، دارای سرعت هضم و جذب، بالایی بوده، که می تواند ورزشکار را، در لحظات و ساعاتی که به پروتئینی سریع الجذب، نیاز دارد، یاری رساند، نه بیشتر و نه کمتر…

ادامه دارد…
پیروز باشید.
سید مهران موسوی پور.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *