برنامه غذایی… یا مکمل های غذایی – بخش سوم

درود بر شما، پس شما بایستی در درجه اول، به دنبال تنظیم برنامه غذایی از مواد غذایی مرسوم باشید، تا استفاده از انواع و اقسام مکمل های غذایی. البته در این زمینه، صنعت رسانه هم بسیار قوی عمل می کند، ورزشکاران رشته های مختلف ورزشی، آنچنان با آب و تاب از شرکت مکمل سازی اسپانسرشان، تعریف می کنند که بییییا و ببین!!!! خدا را شکر، همه هم بهترین مارک، اولین برند، خفن ترین مکمل، سریع الجذب ترین پروتئین و …..از این جور قصه ها هستند.

همانطور که بارها عرض کرده ام، شما بایستی در ابتدا وعده های غذایی خود را، متناسب با اهداف ورزشی خود، حال چه افزایش وزن توده عضلانی، چه کاهش وزن بافت چربی، چه افزایش قدرت و توان و غیره…حساب و کتاب کنید، کالری مورد نیاز مربوطه را بدست آورید، سپس سعی کنید این کالری و محاسبات مربوط به درشت مغذی ها را (کربوهیدرات، پروتئین و چربی) در دل این برنامه غذایی، قرار دهید.

زمانی که توانستید متناسب با اهدافتان، یک برنامه غذایی را بچینید و تقسیم بندی های لازم را درباره درشت مغذی ها لحاظ کنید، اگر بدن، متناسب با محاسباتی که انجام داده اید، با مصرف مواد غذایی مرسوم، تامین بود، یعنی تمامی مقدار کالری کل و مقدار هر درشت مغذی که محاسبه کرده اید، با مواد غذایی مرسوم، تامین شد، دیگر هیچ نیازی به مصرف مکمل های غذایی نیست.

حال برخی ممکن است بگویند که پس مکمل هایی مانند کراتین، مولتی ویتامین، انواع پودرهای پروتئینی و از این گونه مواد غذایی به شکل مکمل پس چه؟ یعنی واقعا اینها هیچ کدام، مصرفشان سودی را در بر نخواهد داشت؟؟؟!!!

در پست آینده، مختصرا به این موضوع خواهم پرداخت.
ادامه دارد…
موفق باشید.
سید مهران موسوی پور

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *