خوب، بد، زشت…کیفیت، کمیت، تمرین زدگی – بخش هشتم

درود بر شما، در ادامه، قصد دارم کمی در خصوص مزایای اجرای سوپرست عضلات متقابل، بنویسم، هرچند در گذشته مفصلا توضیح داده ام، ولی خالی از لطف نیست که در اینجا، مختصرا به آن اشاره کنم.
اینگونه رویه تمرینی، به شدت مدت زمان کل تمرین شما را کاهش خواهد داد، یعنی شما در زمان استراحت تقریبی یک عضله، گروه عضلانی دیگر را بکار می گیرید، اگرچه در مورد سوپرست پول آور و قفسه سینه، در بخش پول آور نیز عضلات سینه تا مقدار بسیار بالایی درگیر بوده که این خود فشار اعمالی بر آنها را افزایش خواهد بخشید.

این شکل از تمرین، به گونه ای کاملا چالش برانگیز، قوای تنفسی و قلبی و عروقی شما را به چالش می کشد، یعنی می تواند خود بگونه ای یک هوازی بسیار پر شدت، در نظر گرفته شود، همین امر نرخ کالری سوزی بدن شما را چه در حین تمرین و چه در زمان استراحت بعد از تمرین، تا ساعت های متمادی، بالا نگاه می دارد، این روند می تواند، در صورت رعایت یک رژیم کاهش بافت چربی، به راحتی به جان چربی های ذخیره شده شما افتاده و در روندی تدریجی، شما را از شر آنها، خلاص نماید.

پمپاژ بالای خون به درون عضلات درگیر، در این رویه تمرینی، به گونه ای چشم گیر می باشد، کافی است یکبار سوپرستی متشکل از یک حرکت دوسربازو و یک حرکت سه سربازویی را اجرا کرده باشید تا متوجه بشوید منظورم از پمپاژ خون چیست، در سوپرست سینه و زیربغل هم داستان به همین منوال است، البته بایستی کمی قوای ارتباط ذهنی عضلانی شما، به قدر کافی تقویت شده باشد تا بتوانید به درستی و هرچه تمام تر، عضلات هدف را، درگیر کرده و بکار گیرید.

همین پمپاژ خون، باعث افزایش روند تغذیه عضلات شده، باعث افزایش فضای بافت فشیاء که مانند زره ای عضلات شما را در بر گرفته است و به گونه ای می تواند فضای رشد را برای عضلات محدود نماید، شده و به نحوی پیش رونده، به شما بافت عضلانی بسیار مستحکم و شکیلی را ارائه می کند.

از مزایای دیگر این روش تمرین، افزایش بالقوه ترشح هورمونهای آنابولیزان بوده، چرا که تحقیقات ثابت کرده است، اگر شما بتوانید حجم عضلانی بیشتری را در زمانی کمتر تحت فشار بگذارید، بدن را به ترشح مقدار بیشتری از هورمونهای آنابولیزان، تحریک کرده اید.

در روزهای آینده به ادامه روند این تمرین، خواهم پرداخت.
ادامه دارد…
سعادتمند باشید.
سید مهران موسوی پور.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *