وسواس فکری – بخش دوم

درود بر شما، تحمیل یک چنین وسواس ذهنی، همچنین باعث خواهد شد که اگر شما برای مدتی طولانی خود را از مواردی مانند شیرینی جات یا هر گونه ماده غذایی پر کالری ای، محروم نمایید، دست آخر یک روزی این مقاوت شکسته خواهد شد، در آن زمان دیگر هرچه جلوی دستتان بیاید، از چنگال شما راه فراری نخواهد داشت، در این موارد اگر دقت بفرمایید، مشاهده خواهید فرمود که در عرض چند ساعت، چندین هزار کالری را وارد بدن خود کرده و در اینجا دیگر واقعا همه چیز را خراب کرده اید. استرسی که با این مدت دوری کردن از این مواد بر خورد وارد ساخته اید به کنار، این کالری واقعا مازاد هم به کنار….

به یکباره به خودتان می آیید و متوجه حجم بالای کالری وارد شده می شوید، در اینجا تله دیگری وجود دارد که اکثرا به دام آن نیز می افتند، ورزشکار مربوطه شروع می کند به محدود کردن مجددا کالری مصرفی البته به شکلی بی رویه و خارج از کنترل، در کنارش هم شروع به اجرای انواع ورزش ها و تمرینات هوازی طولانی مدت و شدید نیز می نماید، با این هدف که این کالری های اضافی به احتمال زیاد ذخیره شده در بافت های چربی را، بسوزاند.

در این شرایط بدن واقعا وارد فاز کاتابولیسم می شود و بجای سوزاندن بافت چربی، راه ساده تر را که یورش به بافت عضلانی است، در پیش گرفته و شروع به تامین انرژی مورد نیازش از بافت عضلانی، می نماید. به همین راحتی، ورزشکار ما هرچه رشته بود را پنبه می نماید.

پس بجای اینکه این داستان ها را بوجود بیاوریم، بسیار مفید و البته به نظر بنده لازم می باشد که هر چند وقت یکبار، کمی هم در رژیم غذایی سفت و سخت مان، تقلب داشته باشیم تا به این شکل میل سرکشمان را به مواد غذایی پرکالری، بتوانیم تحت کنترل داشته باشیم، زیرا همانطور که مشاهده فرمودید، در صورتی که کنترل آن را از دست بدهیم، واقعا داستان پیچیده ای را بوجود خواهیم آورد…

ادامه دارد…
پیروز باشید.
سید مهران موسوی پور

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *