ورزشکار بودن، مهم است…!!!

درود بر شما، همیشه به عزیزانی که افتخار مربیگری آنها را بر عهده داشته ام، بخصوص دوستانی که بایکدیگر از نزدیک و بصورت حضوری به فعالیت بدنسازی حالا چه باهدف پرورش اندام و چه تناسب اندام، می پردازیم، یادآور شده ام که بدنشان را تنها برای کسب ظاهری عظیم الجثه و یا متناسب، پرورش ندهند، بلکه به گونه ای به تمرینات مربوطه بپردازند که در کنار ایجاد ظاهری شکیل و متناسب، چابکی و سرعت عملکرد فیزیکی را نیز کسب نمایند.

امروزه به خاطر تبلیغات کاملا دروغ رسانه های مربوط به این ورزش، همه تنها به دنبال به اصطلاح گنده کردن عضلات هستند، اکثرا هم به انواع و اقسام دستگاه ها چسبیده و آنچنان به این لوازم وابسته شده اند که اگر روزی بشود که به این تجهیزات دسترسی نداشته باشند، تو گویی آخرالزمان رخ داده….واااا مصیبتا…..حالا چه خاااکی بر سرکنیم….این باشگاه دستگاه کشش داخل ران نداررررد….ووووااااایییییی…

تازه اگر همیشه هم به این دستگاه های پر زرق و برق دسترسی داشته باشند، فقط به فکر این هستند که هی عضلاتشان را با خون پمپاژ کنند و هی به ظاهرشان بنازززند….حالا به این فرد بگو بیا باهم، جمعه صبح برویم کوه…ایشان هم ابرو در هم کشیده؛ که واااا اسلاما…می خواهی عضلات پیچ در پیچ من را به فنا دهی…..مربی مان….غووول همه دوران ها فرررموده اند که مبادا پیاده روی داشته باشی، مبادا هوازی کار کنی که اگر این فعل حرام را انجام دهی…عضلاتت بخار می شود و به هوا می رود.

طرف ۵۵ سانتیمتر قطر بازو دارد…۸۰ سانتیمتر دور ران…کمر هم که ماشاالله باررریک…ولی بگو بیا ۱۰۰ متر بدویم….چهار قدم که بردارد قلبش از پس و پیشش بیرون می زند…

آخر این چه ورزشکاری است که توانایی حرکت دادن سریع بدنش را ندارد. با این رویه ای که امروزه باب شده است، متاسفانه ورزشکاران به درستی قوای قلبی و عروقی خود را بکار نگرفته و شدیدا خود را در معرض بیماری های قلبی قرار می دهند.

بین ستهای تمرینی با وزنه ۳ تا ۴ دقیقه ای استراحت می کنند، تمرین هوازی هم که تعطیل است…خوب این قلب وامانده چگونه برای پمپاژ حجم عظیمی از خون به عضلات پیچ در پیچ، آمادگی داشته باشد.

به پرورش اندام کار قهرمان آسیا می گویی ۱۰ تکرار حرکت بارپی برو، تکرارها که تمام می شود، چنان به نفس نفس زدن می افتد که فکر می کنی الان است که با جناب عزرائیل ملاقات کند…تازه این رویه غلط ورزش را نیز به این و آن توصیه می کنند که آقا جان ورزش هوازی چنین است و چنان است…بین حرکات استراحتتان را زیاد کنید تا به نفس نفس زدن نی افتد، مبادا از تناژ وزنه تمرینی ست بعدی شما کاسته شود…..


برادر و خواهر عزیز، اگر رویه ورزشی شما هم بر همین منوال است…بنده با ۲۵ سال سابقه در این ورزش خدمتتان عرض می کنم که راه اشتباهی را در پیش گرفته اید، دیر یا زود مشکلات قلبی و عروقی به سراغ شما خواهد آمد، پس در کنار اینکه پرورش کار، فیتنس کار، پاورکار و یا وزنه بردار هستید، ورزشکار!!! باشید.

پاینده باشید.
سید مهران موسوی پور.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *