تمرین عضلات بازویی در رشته ورزشی کراس فیت – بخش نهایی

درود بر شما، از حرکات دیگری که به مقدار بسیار بالایی می توانند به عضلات بازویی، اختصاصا سه سربازویی اعمال فشار نمایند، می توان به پارالل و شنا دست جمع و معادل آن پرس سینه هالتر دست جمع اشاره کرد. در هر دو این حرکات عضلات سینه و بخش جلویی سرشانه ها هم بصورتی مستقیم، در تمرین دخیل می باشند، در این دو حرکت، در حین اجرا هر چه آرنجها به مقدار بیشتری در کنار پهلوها، حفظ شوند، درگیری عضلات سه سربازویی افزایش خواهد یافت. هر چند هر دوی این حرکات را در گذشته، طی پستهایی جداگانه و کامل، به تفصیل شرح داده ام، ولیکن در اینجا مجددا خاطر نشان می کنم که اگر در انتهای دامنه مثبت حرکتی، آرنج ها به وضعیت قفل درآیند، موجبات آسیب دیدگی مفصل مربوطه فراهم شده ضمن اینکه از شدت اعمال بار بر عضلات درگیر نیز کاسته خواهد شده.

در هر دو حرکت می توان از انواع تکنیکهای مختلف، استفاده کرد، تکنیکهایی مانند: استراحت و توقف، درآپ ست، انقباض ایزومتریک، هدف گرفتن یک تعداد تکراری خاص مثل ۵۰ الی ۱۰۰ تکرار، تکرارهای نیمه و یک چهارم و تکنیکهایی از این دست. برای مثال می توان در حرکت پارالل، مقدار وزنه ای متناسب با توان خود، به کمربند تمرینیتان آویخته و به اجرای تکرارها تا ناتوانی بپردازید، حال بدون درنگ وزنه را آزاد کرده و بدون استراحت تکرارها را ادامه دهید، تا اینجا می شود استفاده از تکنیک درآپ ست، زمانی که مجددا به ناتوانی رسیدید، ۱۰ ثانیه استراحت کرده و مجددا به ادامه تکرارها بپردازید تا بار دیگر به ناتوانی برسید، این استراحت و توقف را می توانید چند بار دیگر نیز تکرار بفرمایید. در نهایت هم به تکرارهای نیمه و سپس یک چهارم دامنه حرکتی پرداخته و عمق فیبر ماهیچه ای را به ناتوانی رسانده و به تقویت قوا، تحریک بنمایید.

از سوی دیگر می توانید از اجرای سوپرست ها روی عضلات متقابل پرداخته و پارالل را با بارفیکس دست جمع بصورت سوپرستی متناوب اجرا بفرمایید و یا شنا دست جمع یا همان شنا دست الماسی و یا پرس سینه هالتر دست جمع را با حرکاتی مانند کشش معکوس و یا زیربغل هالتر خم، اجرا کنید تا در حداقل زمان، بتوان فشار بالایی به کل عضلات بازویی، اعمال نمود.

پیروز و بر قرار باشید.
سید مهران موسوی پور.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *