خلاقیت جهت رعایت اصل اضافه بار…

درود بر شما، اگر سری مطالبی را که در طول این سالها خدمتتان ارائه کرده ام ، دنبال کرده باشید، حتما بارها با عبارت “اصل اضافه بار” و رعایت آن آشنا بوده و در تمریناتتان از آن بهره لازم را می برید. حال ممکن است در جلسات تمرین شما مطابق معمول سعی در افزایش بار تمرینی نسبت به جلسه قبلی با افزایش تعداد تکرارها و بکارگیری همان مقدار وزنه جلسه قبلی و یا استفاده از مقدار وزنه ای بیشتر در همان رنج تعداد تکرارها و یا اجرای این تکرارها با ریتم کلی آهسته تر و در کنارش همان تعداد تکرار و مقدار وزنه قبلی، داشته باشید.

ممکن است به هر نحوی تلاش می کنید برایتان مقدور نباشد که نسبت به پارامترهای ذکر شده، تغییراتی را ایجاد کنید،اینجا یک نکته کلیدی می تواند شما را جهت نائل شدن به این مهم یاری رساند، یکی اینکه حتی اگر در یکی از تکرارها بتوانید حتی یک ثانیه هم بر مقدار ریتم اجرای ان تکرار بی افزاید، یعنی موفق به رعایت اصل اضافه بار شده اید و دیگری اینکه اگر حرکت اجرایی شما دارای مکث در اوج انقباض می باشد، بتوانید بر زمان این مکث بی افزایید، اصل اضافه بار را رعایت کرده اید.

یکی از پارامترهای مهم در این ورزش خلقیت می باشد، پس خلاق بوده و خود اقدام به طراحی و ایجاد تکنیکهای شدت دهنده و افزایش دهنده کیفیت تمرینی، بنمایید.

موفق و پیروز باشید.
سید مهران موسوی پور.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *